Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: برای مقابله با کرونا، شهرداری تهران پیشنهادی به دولت داده و خواسته که این نهاد، خدمات کنوکی‌اش در موضوع کرونا را توسعه داده و بخشی از مسئولیت‌های جدی کار را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران ظهر امروز –یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰- در نشست ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران، با اشاره به اینکه کرونا همه عرصه‌ها و صحنه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آسیب‌های ناشی از کرونا فقط به یک ساحت خاص نیست و اثرات جدی بر زندگی مردم گذاشته و خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا موضوعی نیست که یک یا دو شبه از بین برورد؛ اما مهار آن مسیری کاملا علمی و مشخص دارد.

زاکانی گفت: فراتر از بهداشت و درمان توجه به خدمات اجتماعی، توجه به زنده نگه داشتن شهر و حفظ فاصله اجتماعی و همچنین ایجاد پروتکل‌ها و چارچوب‌های رفتاری اقداماتی است که این امکان را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم این بیماری را روز به روز محدودتر کرده و با یک شرایط ویژه زندگی طبیعی را به جامعه بازگردانیم.

به گفته شهردار تهران، امروز با همت ویژه‌ای که در دولت آیت الله رئیسی و به خصوص در وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است، یک گره از گره‌های مختلف موضوع کرونا باز شد و موضوع واردات و تزریق واکسن در مسیری قرار گرفت که شیب استفاده از آن تضمین مشخصی را برای آینده خواهد داشت.

زاکانی با بیان اینکه باید در نظر بگیریم همه چیز تزریق واکسن نیست و همه چیز هم بهداشت و درمان نیست، توضیح داد: شهرداری تهران جلسات مختلفی را با اساتید مختلف برگزار کرده و در نهایت به یک مدلی برای مواجهه و توجه به کرونا رسیده است.

او افزود: مدل طراحی شده مدلی است که می‌خواهد هم ابعاد و پیچیدگی‌های این بیماری را ببیند و هم از ظرفیت‌های حاکمیتی و حکومتی و فراتر از آنها از ظرفیت‌های مردمی بر محور متخصصان استفاده کند تا گره‌ای که بر زندگی مردم و جان و حیات آنان افتاده باز شود.

زاکانی گفت: با توجه به اهمیت تهران و الگو پذیری سایر شهرها از این کلانشهر، در جلسات برگزار شده پیشنهاد این بود که شهرداری علاوه بر خدماتی که در گذشته انجام شده و باید از آنها به شایستگی تقدیر کرد، اما باید مسئولیت‌های جدید و محوری دیگری هم به عهده بگیرد.

او ادامه داد: این پیشنهاد سبب شد تا سندی تنظیم و تقدیم وزیر کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شود. پیش از آن هم وزیر بهداشت و درمان در شهرداری در نشستی اعلام کرد که این مسیر پیشنهادی منطقی است و هفته گذشته هم این سند به رئیس جمهوری تقدیم شد.

او با اشاره به برخی از جزییات این پیشنهاد گفت: شهرداری تهران به اقتضای تاریخ و اسناد بالادستی نقش ویژه‌ای در بحران‌ها داشته و دارد، بنابراین پیشنهاد قرارگاه کرونا در تهران متشکل از همه دستگاه‌ها و نهادها راه اندازی می‌شود که البته سر فصل‌های مختلف وظایف و شرایطتش مشخص است و از این به بعد مقابله با این بیماری بر اساس این نقشه جامع انجام خواهد شد.

زاکانی گفت:  این درخواست به رئیس جمهوری و ۲ وزیر مربوطه ارایه شده و خواست اصلی شهرداری این بوده که این نهاد، آمادگی کامل دارد؛ اما محقق شدن خدمات نیاز به تدبیر دولت دارد که اصلا شهرداری در کار قرارگاهی قرار بگیرد یا نه. البته این درخواست و پیشنهاد یک کف حداقلی هم دارد که کل ظرفیت‌های شهرداری تهران فارغ از قرارگاه را به میدان می‌آورد و در قالب خدمات جدید به مردم ارایه می‌شود.

او با اشاره به انتصاب علی نصیری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت بحران  شهر تهران، توضیح داد: در نشست‌های مختلفی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران مقرر شد تا همه ظرفیت‌ها را برای مهار کرونا به عنوان مهلکت‌ترین بیماری که حیات جامعه را تهدید می‌کند به صحنه بیاوریم.

زاکانی گفت: به همین دلیل در شهرداری ستادی را سامان دادیم که ابعاد مختلف کار را در دستور کار قرار دهد و با میدان‌داری مردم و کمک شهرداری بتوانیم سه وظیفه در حوزه‌های بهداشت و درمان، خدمات اجتماعی و مسایل پیرامون فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد نشاط و زندگی در شهر را به اقتضای خدمات بر عهده بگیریم.

زاکانی این را هم گفت که اگر آن تدبیر از سوی دولت انجام شده و با درخواست شهرداری تهران موافقت شد، پا فراتر گذاشته می شود و سایر دستگاه‌ها در یک قرارگاه مشترک فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ اما اگر انجام نشد، این بخش بر ما فرض واجب است که سایر امکانات را در مقابله با کرونا به کار بگیریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، او ادامه داد: برای تحقق این مهم هم، از سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران درخواست کردیم که دو نقشه راه داشته باشد؛ نخست نقشه راه حداقلی در قالب یک ستاد که امروز جلسه آن تشکیل شد که از همه مجموعه‌های خدمت دهنده در نیازهای کرونا بتوانیم در شهرداری استفاده کنیم و دوم یک برنامه حداکثری که قرارگاه مربوطه است و تحقق آن نیاز به تدبیر دولت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران قرارگاه کرونا بهداشت و درمان شهرداری تهران مدیریت بحران زاکانی گفت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت