Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعای رسانه‌های ارمنستانی در روز یکشنبه مبنی بر سه مورد نقض آتش بس از سوی باکو در خطوط مرزی را رد کرد.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» به نقل از وزارت دفاع روسیه، سه مورد نقض آتش بس در منطقه شوشا در 17 سپتامبر به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه مدعی است که تیراندازی‌ها از مواضع نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان شلیک شده است و در نتیجه این گلوله باران‌ها، دو نظامی نیروهای مسلح مستقر در قره باغ وابسته به ارمنستان مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی نیروهای حافظ صلح در حال انجام تحقیقات با مشارکت نمایندگان هر دو طرف است. نیروهای وابسته به ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی  روز جمعه نیز مدعی که یکی از نیروهای ارتش این کشور در نتیجه تیراندازی از طرف نیروهای جمهوری آذربایجان مجروح شده است.

به دنبال این ادعا یکی از مقام‌های وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نسبت به این ادعا ابراز تعجب کرد.

 به گزارش خبرگزاری «آذر تاج» یک مقام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت، بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر جراحت دو نظامی  ارمنستان در مسیر شوشا در 17 سپتامبر جای تاسف دارد.

 

وی افزود که به دنبال بررسی‌های صورت گرفته  مشخص شد که واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در تاریخ مشخص شده در این منطقه شلیکی نکرده اند. باکو به تلاش‌های خود برای اطمینان از ثبات در منطقه و جلوگیری از تحریکات احتمالی مطابق با قوانین کشور و رعایت دقیق مفاد بیانیه مشترک ادامه می‌دهد.

در پاییز سال ۲۰۲۰، وضعیت قره‌باغ با درگیری‌های مسلحانه در این منطقه مورد مناقشه تشدید شد. در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۹۹)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش‌بس کامل در قره‌باغ امضا کردند.

طبق توافقات اولیه دو کشور قرار شد ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. بنابر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در مناطق همجوار قره‌باغ کوهستانی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تیراندازی جمهوری آذربایجان ارمنستان باکو شوشا جمهوری آذربایجان وزارت دفاع قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان