Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در حالی که نگرانی‌ها در خصوص مصرف انرژی بیت‌کوین زیاد است، تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین تا کنون بیشتر از کل سال گذشته برق مصرف کرده است.

افزایش مصرف برق بیت‌کوین

بر اساس گزارش بلومبرگ، گفته می‌شود که این شبکه در سال 2020 حدود 67تراوات ساعت برق مصرف کرده و کل مصرف آن در سال 2021، از این میزان فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین تا پایان سال، 91تراوات ساعت برق استفاده خواهد کرد که با میزان برق مصرفی پاکستان برابر خواهد بود. همچنین بر اساس داده‌های دیگر، انتظار می‌رود میزان آن حتی به 95تراوات ساعت نیز برسد.

با این حال، این رقم در نوسان است. اتفاقاتی مانند سرکوب استخراج بیت‌کوین در چین در اوایل سال جاری باعث شد که مقدار زیادی از قدرت هش بیت‌کوین کاهش یابد و از 141تراوات ساعت در ماه می، به 68تراوات ساعت در ماه جولای برسد.

به طور کلی، با افزایش قیمت بیت‌کوین، افزایش مصرف برق نیز انتظار می‌رود. استخراج، که پرهزینه‌ترین جنبه شبکه بیت‌کوین به شمار می‌رود، به طور مرتب به افرادی که بیشترین انرژی را با استخراج بیت‌کوین جدید مصرف می‌کند، پاداش می‌دهد.

همانطور که در گزارش اشاره شده، بنابراین استخراج با افزایش ارزش بیت‌کوین سودآورتر می‌شود و باعث مصرف انرژی بیشتری در شبکه می‌شود.

آیا استفاده از انرژی بیت‌کوین یک مشکل اساسی است؟

بسیاری اشتباه می‌کنند که افزایش مصرف برق را با آسیب‌های زیست محیطی برابر می‌دانند، اما این موضوع لزوما در مورد بیت‌کوین صدق نمی‌کند.

داده‌های ماه جولای نشان می‌دهد پس از اینکه ایلان ماسک در ماه می نگرانی‌هایی در مورد انتشار کربن توسط بیت‌کوین ایجاد کرد، میزان آن در ماه جولای به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 

این موضوع عمدتا به دلیل خروج حداکثری قدرت هش از چین، یک کشور معدنی متکی به زغال‌سنگ، و انتقال آن به مکان‌هایی با انرژی‌های تجدیدپذیر و ارزان‌تر مانند تگزاس است.

علاوه بر این، کنفرانس "بی-ورد" در ماه جولای دیدگاه‌هایی ارائه کرد که نشان می‌داد استخراج بیت‌کوین نسبتا همیشه تجدیدپذیر بوده است. ارقام ارائه شده، استفاده 34 تا 46درصدی انرژی در این شبکه را نشان می‌دهد، در حالی که مسئول 0.1درصد انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن است.

حتی ایلان ماسک در آن زمان اذعان داشت که استخراج بیت‌کوین در حال حاضر بیشتر در جهت منابع تجدیدپذیر حرکت می‌کند و در نتیجه، احتمالا پذیرش این رمزارز را برای خرید خودروهای تسلا ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو ( خودرو تارا) کوییک ۱۷۴میلیون شد/ قیمت ساینا، پراید و تیبا + جدول شغل‌ های پر درآمدی که به مدرک تحصیلی احتیاجی ندارد با ۱۴۰ میلیون « تارا » ایران خودرو بخرید +جزییات قیمت یخچال فریزر اسنوا /۲۷شهریورماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین استخراج بیت کوین افزایش مصرف برق ماه جولای برق مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت