Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، در مصوبات اخیر مجلس مقرر شده است تا برای ساخت مسکن حمایتی، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت و معدن موظفند از بورس کالا سیمان و فولاد مورد نیاز را تامین کنند.

همچنین چند روز گذشته عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای سیگنال‌های مثبتی را برای مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای عضو این سازمان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر بهداشت هم خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای محصولات دارویی را چند روز گذشته داد اما با وجود خبرهای مثبت و عملکرد مناسب شرکت‌های بورسی  باز هم روند بازار منفی است. به عقیده برخی از کارشناسان بازار سهام ایجاد جو منفی در بازار طبیعی است و لازمه صعود، ریزش است اما ریزش بازار دو هفته‌ای است ادامه داشته و کم نشده است. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به این مساله که بازار سهام چند روز متوالی با ات شاخص‌ها مواجه بوده است به نظر می‌رسد در دو روز آیبنده تحرکات بازار متعادل‌تر شود. وی در این باره تشریح کرد: چند روز آینده اگر بازار منفی هم باشد از شدت افت آن کم می‌شود و اگر مثبت هم باشد ضعیف و مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار همچنین در توصیه به سهامداران خرد بازار گفت: تا جای ممکن از حرکت‌های هیجانی در خرید یا فروش سهم‌های خود خودداری کنند.

یوسفی گفت: سهامداران باید بدانند معاملات کوتاه مدت و نوسان‌گیری در بازار سرمایه نیاز به تخصص دارد و متخصصان این حوزه به رحاتی سود خود را کسب می‌کنند اما سهامداران خرد که از سرمایه و دانش کافی برای خرید و فروش برخوردار نیست باید با دیدی بلند مدت به بورس نگاه کنند.

وی در این باره افزود: در این صورت در کسب سود موقف عمل می‌کنند. زیرا در بلند مدت سهم‌هایی که زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند برندگان بازار خواهند بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روند منفی بازار سهام بورس چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است