Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به فروکش کردن پیک پنجم کرونا، گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم، زیرا شاید در آبان و آذر هم درگیری‌ها با بیماری کرونا زیاد شود.

به گزارش برنا؛ سعید رضا مهرپور با اشاره به اینکه پیک پنجم کرونا طولانی شد، افزود: پیک‌های قبلی حدود یک تا یک ماه و نیم طول می‌کشید، اما پیک پنجم تقریباً دو ماه و نیم طول کشید و از همه پیک‌های دیگر بالاتر رفت و شرایط بسیار سخت و دشواری را در بیمارستان‌ها پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حجم زیاد فداکاری کادر درمان و پشتیبانی در بیمارستان‌ها،گفت: اکنون تعداد مراجعه کنندگان بسیار کمتر شده و بخش‌های بیمارستان‌ها در حال بازگشت به روال قبل هستند.

مهرپور اضافه کرد: بیش از نصف بیمارستان شریعتی به بیماران کرونا اختصاص داده شده بود و تعداد بستری شدگان کرونایی در برخی موارد به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده بود.

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه با حجم کنونی واکسیناسیون، اگر پیک دیگری هم در پیش باشد مانند پیک‌های قبلی نیست، گفت: باید آمادگی کامل را داشته باشیم، زیرا شاید در آبان و آذر هم درگیری‌ها زیاد شود.

مهرپور افزود: مشاهدات نشان داده است کسانی که دو دوز واکسن را زده بودند و دو هفته از دوز دوم آنها گذشته بود، مرگ و میر در آنها کمتر بود.

رئیس بیمارستان شریعتی با تاکید بر اینکه مرگ و میر در کسانی که واکسینه نشده بودند بیشتر بود، از مردم خواست که واکسن بزنند و آن را یک مسئولیت اجتماعی بدانند.

مهرپور با بیان اینکه تاکنون درمان ثابت شده‌ای برای بیماری کرونا وجود ندارد، افزود: برای فلج اطفال و آبله هم درمان ثابت شده‌ای نداریم، اما با واکسیناسیون توانستیم آنها را کنترل کنیم؛ بنابراین تزریق واکسن کرونا بسیار مهم است، زیرا به میزان زیادی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان بیمارستان مرگ واکسیناسیون کرونا بیمارستان شریعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد