Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از طراحی و ساخت سیستم پیشرفته تصویربرداری مغناطیسی از زمین و رادار زمین­ نفوذ در این مرکز خبر داد.

برومند صلاحی در بازدید از شرکت آرکا آلتین الکترونیک از اتمام مراحل چند ساله تحقیق و توسعه سیستم ­های پیشرفته تصویربرداری از زیر سطح زمین و ساخت آن توسط این شرکت و ورود به فاز تولید نمونه­ های صنعتی این سیستم ­ها در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و کاربردهای این سیستم را در اکتشاف و بهره ­برداری از انواع معادن، تصویربرداری از تأسیسات شهری، تحقیقات باستان شناسی، زمین شناسی، خاکشناسی، مدیریت آب­های زیرزمینی و غیره عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاحی خاطرنشان کرد: این محصول به دلیل قیمت بسیار مناسب، کارایی بسیار خوب، رابط کاربری با آموزش راحت و بدون نیاز به تخصص، در صورت حمایت می ­تواند در داخل و خارج از کشور بازار مناسبی داشته باشد.

امید رضایی مدیرعامل شرکت آرکا آلتین الکترونیک و طراح و سازنده­ محصول گفت: در داده­ پردازی این سیستم، به صورت گسترده از هوش مصنوعی استفاده شده و از این رو این سیستم از لحاظ پایداری در شرایط مختلف آب هوایی و آلودگی ­های مغناطیسی و رزولوشن تفکیک و تصویر، دارای ویژگی­ های منحصر بفرد در بین نمونه­ های داخلی و خارجی است.

وی افزود: دقت اندازه­گیری و پایداری بالا، دارا بودن رابط کاربری حرفه ­ای تشخیص و هشدار خطاهای اپراتور و تصحیح آن، تنظیم ارتفاع، فشارسنج، دماسنج، صفحه نمایش رنگی، ارتباط با نرم ­افزارهای مختلف، دارا بودن حافظه، ارتباط بی ­سیم با رایانه و امکان حذف ذرات و فلزات سطحی از ویژگی­ های این سیستم است.

رضایی همچنین قابلیت اسکن تصویری تأسیسات و سازه ­های زیر خاک مانند انواع لوله­ های آب، گاز، کابل ­های برق و مخابرات، انواع فونداسیون، تونل ­ها و راهروها و اشیای فلزی مدفون در خاک را از دیگر توانمندی ­های این سیستم دانست.

فارغ­التحصیل مهندسی برق-الکترونیک دانشگاه محقق اردبیلی مقاومت در برابر نویزها و میدان ­های مزاحم، رابط کاربری گرافیکی، بهره­ مندی از سیستم هوش مصنوعی، تشخیص جهت ­های مغناطیسی زمین و زاویه دستگاه، دارا بودن حالت خودکار اسکن، دارا بودن باتری کمکی خارجی برای کار طولانی ­مدت، پرتابل بودن و سبک ­وزنی، طراحی بر اساس ارگونومی و عمق کاوش واقعی بیشتر نسبت به سایر سیستم ­ها را از دیگر خصوصیات این سیستم برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه اردبیل دانشگاه محقق اردبيلي دانشگاه محقق اردبیلی دارا بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • تجمع دانشگاهیان اردبیلی در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی