Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امیدوارم با بهره‌برداری از پروژه مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی تا ابتدای زمستان امسال، مشکل تأمین سوخت نیروگاه‌های کشور برطرف شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مالک شریعتی نیاسر صبح امروز (یکشنبه، ۲۸ شهریورماه) در سفر به استان بوشهر از پروژه مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی واقع در شهرستان عسلویه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در اجرای این طرح گفت: واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی افزون بر اینکه ارزش افزوده مطلوبی برای اقتصاد ایران به همراه دارد، زمینه بهره‌مندی از محصول شیرین‌سازی شده این واحد را برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌هایی که در بازه زمانی فصل زمستان با کمبود خوراک روبه‌رو هستند، فراهم می‌کند.

امیدوارم واحد مرکاپتان‌زدایی مهرماه بیاید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه در این بازدید روند پیشرفت و آماده‌سازی این پروژه بررسی شد، ابراز امیدواری کرد طبق وعده مسئولان، واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی تا آخر مهرماه امسال وارد مرحله راه‌اندازی شود و به رفع خاموشی بعضی از نیروگاه‌های کشور در فصل زمستان کمک کند.

شریعتی با اشاره به اینکه استفاده از میعانات گازی در ترکیب با گازوئیل (بلندینگ) در سبد سوخت نیروگاه‌ها پیش از این از سوی شرکت مپنا در یکی از نیروگاه‌های کشور به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود: تنها چالش پیش روی اجرای این امر، مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی است که امیدواریم با بهره‌برداری به موقع از این طرح، اجرای آن به‌صورت عمده میسر شود.

وی با اشاره به نیاز مصرف روزانه حداقل ۲۲۷ میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه‌های کشور در زمستان امسال گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز خانگی در فصل زمستان، کسری سوخت گاز طبیعی در نیروگاه‌ها ممکن است به یک‌سوم کاهش یابد که در این صورت به‌منظور جبران این ناترازی، باید سوخت مایع جایگزین آن شود.

میعانات گازی در سبد سوخت نیروگاه‌ها و رفع دو چالش

عضو کمیسیون انرژی مجلس بهره‌مندی از میعانات گازی در سبد سوخت نیروگاه‌های کشور را سبب رفع دو چالش عمده دانست و اعلام کرد: اگر در یک برنامه بلندمدت میعانات گازی به سبد سوخت نیروگاه‌های کشور افزوده شود، دو چالش عمده برطرف خواهد شد، نخست آنکه برای برداشت حداکثری گاز در فصول سرد سال و عدم امکان ذخیره‌سازی میعانات گازی مشکلی نخواهیم داشت و دوم اینکه کمبود سوخت نیروگاه‌ها از این طریق جبران می‌شود.

شریعتی نیاسر در پاسخ به این پرسش که کدام‌یک از واحدهای نیروگاهی امکان استفاده از میعانات گازی را دارند، تأکید کرد: نیروگاه‌هایی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با فاصله‌ای حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در نزدیکی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی مستقر هستند، بدین ترتیب این واحدهای نیروگاهی می‌توانند با خط لوله، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند که البته این موضوع هم نیازمند محاسبات فنی و برآورد هزینه‌های اقتصادی است و اگر این نیروگاه‌ها بتوانند بخشی از سوخت مورد نیاز خود را از طریق میعانات گازی تأمین کنند، وزارت نفت می‌تواند گازوئیل را به دیگر نیروگاه‌های سراسر کشور اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود بر ضرورت ساخت مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی بیشتر تأکید کرد و گفت: در زمستان پارسال کشور به‌دلیل نبود سوخت کافی نیروگاه‌ها دچار خاموشی شدند، امیدواریم با تدابیری که امسال اندیشیده شده است، شاهد تکرار مشکلات پارسال نباشیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس میعانات گازی پارس جنوبی نیروگاهها سوخت زمستانی سبد سوخت نیروگاه ها نیروگاه های کشور میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی