Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

گزارش گروه امینتی _ دفاعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی

نظر به تعهد و شایستگی و پیشنهاد فرمانده کل آجا، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم در پاسخگویی هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهدید هوایی و رشد سرمایه انسانی با رویکرد ساخت نیروی هوایی دانشمندِ تراز نظام اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری، مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیّد علی خامنه‌ای

۲۸ شهریور ۱۴۰۰

فرمانده جدید نیرو هوایی ارتش کیست؟

امیر سرتیپ دوم خلبان واحدی فرمانده مدید نیروهوایی ارتش‌و قبلاً جانشین نیروی هوایی ارتش، پیش‌تر این مسئولیت‌هایی از جمله جانشینی بازرسی و ایمنی نهاجا، فرماندهی پایگاه شهید فکوری تبریز، و معاونت بازرسی ارتش را بر عهده داشته است. امیر سرتیپ دوم خلبان هادیان نیز مسئولیت‌هایی از جمله جانشینی پایگاه نوژه، فرماندهی پایگاه شهید یاسینی و فرماندهی دانشگاه شهید ستاری را در کارنامه خود دارد.

حمید واحدی در فروردین ماه ۱۳۴۴ در شهر رفسنجان، استان کرمان زاده شد. وی از سال ۱۳۶۳ فعالیت در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرائی، در سال ۱۳۶۷ از دانشکده خلبانی نهاجا فارغ‌التحصیل شد و به‌طور رسمی فعالیت خود را به‌عنوان خلبان هواپیمای شکاری، در نهاجا آغاز کرد. او در سالهای ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ دوره سیمیولاتور هواپیمای جنگنده سوخو-۲۴ را در کشور روسیه طی کرد. واحدی در سال ۱۳۸۷ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) را نیز در گرایش مدیریت امور دفاعی به‌پایان رساند.

وی در سال ۱۳۶۳ به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نهاجا، از سال ۱۳۶۷ فعالیت به‌عنوان خلبان هواپیمای شکاری را در نیروی هوایی ارتش آغاز کرد. واحدی در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بعنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ معاونت بازرسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.

در کارنامه خدمتی امیر واحدی مسئولیت‌هایی همچون فرماندهی پایگاه  هوایی شیراز، فرماندهی پایگاه هوایی تبریز، معاونت بازرسی نیروی هوایی ارتش و یک سال هم معاونت بازرسی کل آجا دیده می‌شود.

وی در نهایت در شهریور ماه سال 97 با ارتقای درجه از سرتیپ‌دومی به سرتیپی به سمت جانشین نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروی هوایی ارتش فرمانده کل قوا حمید واحدی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرماندهی پایگاه معاونت بازرسی حمید واحدی امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است