Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:48:41 GMT

ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۶۸۷۶

ماکرون سفرش به ژنو را لغو کرد

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز، یکشنبه سفرش به سوئیس را که قرار بود در ماه نوامبر انجام شود، به دلیل مخالفت سوئیس با خرید جنگنده‌های فرانسوی و جایگزین کردن آن با جنگنده‌های دیگر لغو کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه "لوماتان سوئیس" نوشت، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به سفیر کشورش در سوئیس ابلاغ کرد که سفرش به سوئیس برای ملاقات با گی پارملین، نخست‌وزیر این کشور را که قرار بود نوامبر انجام شود، لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گزارش شده، ماکرون تمام تماس‌های دوجانبه عالی رتبه با سوئیس را تا تابستان ۲۰۲۲ ممنوع کرده است.

سوئیس اشاره می‌کند که تماس‌های عالی‌رتبه از طریق سفیران ادامه خواهد داشت.

رسانه‌ها گزارش دادند، تصمیم ماکرون به این مساله بازمی‌گردد که سوئیس جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ را برای تامین نیازهای ارتش خود انتخاب کرده است. ارزش این قرارداد به بیش از شش میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش رسانه‌ها، مذاکره با فرانسه در خصوص خرید جنگنده‌های رافال حتی بعد از اتخاذ تصمیم نهایی درباره جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه یافت.

به نوشته این روزنامه، آنچه ماکرون را عصبانی کرده برخورد وزارت دفاع سوئیس است که به مذاکرات برای دستیابی به رافال ادامه داد اما عملا جنگنده‌های آمریکایی را انتخاب کرد.

۱۶ سپتامبر سال جاری میلادی نیز، استرالیا به همراه آمریکا و انگلیس شراکت امنیتی آکوس را اعلام کردند. بر اساس این توافقنامه، استرالیا هشت زیردریایی هسته‌ای می‌گیرد و نیروهای خود را به موشک‌های کروز ساخت آمریکا مجهز می‌کند؛ اقدامی که باعث شد تا کانبرا قرارداد دفاعی خود با فرانسه - که بزرگترین قرارداد در تاریخ این کشور محسوب می‌شود را لغو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون سوييس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد.

پلیس فرانسه تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین را در پاریس متفرق کرد.

با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند. دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد خبر 6089230

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه