Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@19:15:50 GMT

جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسراییل در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۰۹۰

جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسراییل در افغانستان

روزنامه انگلیسی تلگراف جزئیات ماموریت مشترک محرمانه امارات و اسرائیل را که اولین بار در نوع خود بود، فاش کرد. این ماموریت مربوط به خارج کردن ده‌ها افغان از کشورشان پس از تسلط طالبان بر افغانستان بود.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در گزارش خود نوشت: این ماموریت در اوایل ماه جاری میلادی انجام گرفت و جزئی بوده و اولین "پروژه انسانی" بین امارات و اسرائیل محسوب می‌شد که بدون اطلاع طالبان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این روزنامه، تیمی که ماموریت را اجرا کرد از تماس‌های محلی برای جمع‌آوری ۴۱ شهروند افغان از مخفیگاه‌های مختلف در کابل استفاده و آن‌ها را با اتوبوسی از نقاط ایست بازرسی طالبان عبور داد و پس از عبور از مرز‌ها به سمت تاجیکستان و سپس به صورت هوایی به امارات منتقل کرد.

این روزنامه در گزارش خود توضیح می‌دهد: ماموریت شامل ده‌ها دختر از دو تیم ورزشی موتورسواری، تیم رباتیک، فعالان حقوق بشر، خواننده‌ای معروف و تعدادی از نزدیکانشان بود. برخی نیز از روحانیونی بودند که بیشتر در معرض خطر از جانب طالبان قرار داشتند.

یوتام بولیزیر، مدیر اجرایی سازمان IsraAID، به روزنامه تلگراف گفت، تیمی که این ماموریت را اجرا کرد طی جمع کردن این افراد از مخفیگاه‌هایشان در کابل بدون اطلاع طالبان نهایت احتیاط را به خرج داد.

این روزنامه افزود: این افغان‌ها به سلامت از نقاط ایست بازرسی عبور کردند، اما به شکل موقت در مرز‌های تاجیکستان گیر کردند و دو روز را در منزلی امن در میان حالتی از تنش و نگرانی به دلیل وجود گسترده نیرو‌های طالبان در منطقه به سر بردند.

اما در نهایت امر دولت تاجیکستان به آن‌ها برای ورود به خاک خود چراغ سبز نشان داد و از آنجا با هواپیمایی که سیلوان آدامز، میلیاردر اسرائیلی کانادایی اجاره کرده بود، به سلامت به امارات منتقل شدند و آدامز نقشی مهم در قانع کردن دولت دوشنبه برای گشودن مرزهایش به روی این افغان‌ها ایفا کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خروج از افغانستان اسراییل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس