Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@01:00:41 GMT

سومین نفتکش ایران عازم لبنان شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۳۱۷

سومین نفتکش ایران عازم لبنان شده است

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی حرکت سومین نفتکش ایران به سمت لبنان جهت ارسال سوخت به این کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یک رسانه انگلیسی یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان بارگیری شده و به راه افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از پایگاه «تانکر تراکرز» که در زمینه ردیابی نفتکش‌ها فعالیت دارد، نوشت سومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان از ایران حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پنجشنبه گذشته ورود نفتکش‌های ایران به لبنان در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

دومین نفتکش حامل سوخت ارسالی ایران برای لبنان نیز بامداد شنبه به وقت تهران از مرز سوریه عبور کرد. لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است.

حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشار‌ها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکر‌های حامل سوخت ایران از روز پنجشنبه گذشته در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند.

روزنامه «العربی جدید» چاپ لندن نیز با اشاره به خروج از رکود بحران سوخت در لبنان با ابتکار عمل حزب‌الله و همکاری ایران و سوریه این دستاورد را مهم دانست و نوشت که این اقدام اثری مهمی در وضعیت کنونی لبنان دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفتکش ایرانی لبنان سوخت سومین نفتکش حامل سوخت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان