Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:00:38 GMT

داعش مسئولیت انفجارهای افغانستان را برعهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۳۱۹

داعش مسئولیت انفجارهای افغانستان را برعهده گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه تروریستی داعش روز یکشنبه در پایگاه تلگرامی خود مسئولیت مجموعه حملات اخیر در افغانستان را بر عهده گرفت.

داعش در بیانیه خود گفت: «بیش از 35 عضو طالبان در مجموعه انفجارهایی که روز شنبه و یکشنبه روی داد کشته یا مجروح شدند».

«بلال کریمی» سخنگوی طالبان نیز روز یکشنبه به طلوع‌نیوز گفت انفجارهایی خودروهای طالبان در شهر جلال‌آباد، مرکز استان ننگرهار را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته وقوع 3 انفجار پیاپی در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار 2 کشته و 19 زخمی برجای گذاشت.

شاهدان عینی گفتند که این انفجارها در حوزه پنجم رخ داده و چندین زن و کودک نیز در این حادثه زخمی شدند. 

مسئولان بیمارستان ننگرهار نیز اعلام کردند که 21 زخمی این حادثه به بیمارستان منتقل شد که 2 نفر به دلیل شدت جراحت کشته شدند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که اکثر زخمی‌های این حادثه از اعضای طالبان هستند.

شاهدان می‌گویند که برخی از دانش آموزان نیز در میان زخمی‌های این حادثه بودند و بمب زمانی منفجر شده که کودکان در حال رفتن به مدرسه بودند.

پیش از آن نیز در کابل یک دستگاه خودرو هدف حمله قرار گرفت که در این حادثه 2 تن زخمی شدند. 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش طالبان گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل