Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هفدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با هفت دستورکار پیگیری شد.

دستورکار اول صحن علنی شورای شهر شیراز به لغو مصوبه با موضوع اخذ سفته جهت صدور پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان حمل ونقل بار اختصاص داشت که اعضای شورا به منظور تسهیل در فرایند صدور پروانه، با لغو مصوبه مذکور موافقت کردند و شهرداری شیراز نیز مکلف شد سفته‌های اخذ شده تاکنون، برای صدور پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان حمل و نقل بار را به آن‌ها عودت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور کار بعدی به احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ وران شیراز می‌پرداخت که با توجه به ارائه گزارش شهرداری مبنی بر وجود بار ترافیکی منطقه و عدم انطباق با اصول و ضوابط شهرسازی، با واگذاری زمین مذکور جهت اختصاص قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ وران شیراز مخالفت شد.

در این خصوص شهرداری شیراز مکلف شد با بررسی‌های لازم ظرف مدت چهارماه جانمایی مکانی مناسب را انجام داده و به شورا ارائه دهد.

محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در تمامی کلانشهر‌ها مکانی برای تکریم مفاخر و فرهیختگان شهر بعنوان آرامستان با عناوین مختلف وجود دارد، لذا ضروری است در شیراز نیز مکانی مناسب برای مفاخر و فرهیختگان در نظر گرفته شود.

محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز نیز عنوان کرد: شیراز دارای چهره‌های شاخصی درعرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی است و باید به چهره‌های ماندگار شهرمان احترام بگذاریم.

رضا محمدیان در همین خصوص بیان کرد: مکانی که پیشتر برای آرامستان مشاهیر درنظر گرفته شده، هم اکنون بعنوان پارکینگ مورد استفاده مردم می‌باشد و مکان فعلی در شان هنرمندان و بزرگان شیراز نیست.

او ادامه داد: کمیسیون باید یک مکان مناسب را در مدت زمان مشخص معرفی کند که در این خصوص می‌توان از ظرفیت هنرمندان و بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

طهماسبی، معاون حمل و نقل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مکان پیشنهادی در کنار کنارگذر بلوار رحمت واقع شده، تصریح کرد: بطور معمولی گاهی اوقات آن قسمت دچار انسداد ترافیکی می‌شود که اگر بار اضافی را ایجاد کنیم، ترافیک سنگینی خواهیم داشت.

محمد فرخ زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با ذکر اینکه یک پارکینگ در حاشیه بلوار رحمت خاستگاه و جایگاه هنرمندان و فرهیختگان نیست، گفت: در تمامی دنیا بهترین مکان را برای هنرمندان و فرهیختگان اختصاص می‌دهند و با استفاده از المان و زندگی نامه آنها، آرامستان‌ها را به یک سایت گردشگری تبدیل کرده اند.

او همچنین بیان کرد: در شیراز آرامستان‌های محلیف باغ‌ها و فضا‌های خوبی داریم که می‌تواند بعنوان آرامستان مشاهیر مورد استفاده قرار گیرد.

غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه یکی از نقاط خوب و اثرگذار شهر باید برای آرامستان مشاهیر در نظر گرفته شود، تصریح کرد: آرامستان مشاهیر باید قدمت تاریخی شهر شیراز را نشان دهد و فضای مناسب و درخوری را برای هنرمندان و فرهیختگان فراهم کند.

او با بیان اینکه طبق گفته رهبری، شیراز در قله است و باید در قله بماند، اذعان داشت: پارکینگ دارالرحمه در شان و شخصیت هنرمندان و بزرگان شیراز نیست.

محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز دیگر فردی بود که در این خصوص سخن گفت و اظهار داشت: مکان پیشنهادی در دارالرحمه اصلا مناسب مشاهیر و بزرگان نیست و شهرداری باید در زمانی مشخص مکانی مناسب را برای آرامستان مشاهیر ارائه دهد.

به گفته او، قبرستان مشاهیر سایر کشور‌ها همچون روسیه فضاسازی خوبی شده تا مورد استقبال قرار گیرد.

در پایان طبق نظر اعضای شورای شهر شیراز دستورکار مصوبه احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ارجاع شد تا مکان مناسبی برای آن مشخص شود.

سومین دستورکار با موضوع اخذ بهای خدمات صدور باربرگ توسط شهرداری شیراز در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر شیراز به شهرداری دادند نسبت به دریافت بهای خدمات صدور باربرگ به ازای هر بار حمل و نقل درون شهری به مبلغ ده هزار (۱۰۰۰۰) ریال اقدام کند. همچنین شهرداری شیراز مکلف شد قبل از وصول بهای خدمات صدور باربرگ، نسبت به راه اندازی سامانه بر خط محلی خود با شرط متصل به سامانه کشوری، جهت ارائه شناسه یکتا اقدام کند.

موضوع بعدی دستورکار صحن شورا به آیین نامه ساماندهی و یکسان سازی فرآیند‌های انبار‌های مرکزی، مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز اختصاص داشت که با عنایت بر ضوابط مربوط به انبارگردانی سابقا در دستورالعمل نظام جامع مالی شهرداری‌ها پیش بینی و طی بخشنامه‌ای ابلاغ گردیده است و با توجه به عدم وجود خلاء قانونی درخصوص موضوع، ضرورت تصویب مصوبه جدید وجود نداشته و شهرداری می‌تواند برابر دستورالعمل مذکور اقدام کند.

در ادامه مقرر شد در راستای نظارت برنحوه اعمال بخشنامه ذکرشده و نیز ضرورت ساماندهی و پیش بینی سامانه‌های مورد نیاز، انبار‌های مرکزی شهرداری توسط جمعی از اعضاء محترم کمیسیون مورد بازدید قرار گرفته و پیشنهادات اصلاحی در کمیسیون طرح و بررسی شود.

اصلاح مصوبه تشکیل کمیته تخصصی تطبیق، طرح‌ها و لوایح شورای اسلامی شهر شیراز پنجمین دستورکار صحن شورای شهر شیراز بود که مقرر گردید موضوع جهت بررسی بیشتر در کمیته حقوقی مطرح و سپس به کمیسیون تلفیق شورا ارجاع شود.

دستورکار بعدی شرح وظایف کمیسیون هوشمند سازی بود که موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون هوشمند سازی ارجاع شود.

همچنین دستورکار بعدی صحن علنی به اصلاح مصوبه با موضوع واگذاری بهره برداری از پایانه‌های برون شهری به بخش خصوصی اختصاص داشت که با اصلاح مصوبه مذکور با حذف عبارت «تا پیش از انتشار فراخوان، شرایط فراخوان را به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برساند» از متن مصوبه موافقت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز مکان مناسب آرامستان مشاهیر سومین حرم اهل بیت شورای اسلامی شهر شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز رئیس کمیسیون صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد