Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@02:58:06 GMT

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۵۹۵

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

لژیونرهای ایرانی هفته پر سر و صدایی را در اقصی نقاط جهان سپری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته برای لژیونرهای ایرانی، شلوغ و اما نسبتاً درخشان سپری شد. مهدی طارمی و سردار آزمون با آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو مادرید و چلسی به میدان رفتند و مهدی قایدی در لیگ امارات غوغا به پا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی و مهم‌ترین اخبار آن‌ها در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

بدشانسی زوج خط حمله تیم ملی در آغاز UCL

* در مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون به مدت ۹۰ دقیقه برای زنیت مقابل چلسی در استندفوردبریج بازی کرد. آزمون یک بار در شرایطی که بازی مساوی بود این فرصت را داشت تا در موقعیتی تک به تک دروازه را باز کند اما رودیگر مانع از زدن ضربه او در آخرین لحظه شد. در پایان این دیدار هم که زنیت یک بر صفر از میزبان خود عقب افتاده بود، پاس دقیق آزمون را زایوبا نتوانست به گل تبدیل کند تا زنیت نخستین شکست خود در این فصل از لیگ قهرمانان را مقابل مدافع عنوان قهرمانی تجربه کند.

* دیگر ایرانی لیگ قهرمانان این فصل، مهدی طارمی بود که با پورتو در مادرید مقابل شاگردان سیمئونه صف آرایی کرد. او که دو موقعیت را در ابتدا بازی از دست داد، در دقیقه ۷۹ توانست توپی را وارد دروازه اتلتیکو کند اما داور با بررسی ویدئویی صحنه در VAR، این گل را به خاطر خطا هند مردود اعلام کرد. به این ترتیب پورتو توانست تک امتیاز ارزشمندی را در گروه مرگ رقابت‌ها به دست آورد. گفتنی است طارمی در بین دونده‌ترین بازیکنان هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

سه ملی‌پوش در آاک یونان

* ابتدا هفته جاری میلاد محمدی به آاک یونان پیوست تا به این ترتیب سه لژیونر ایرانی در فصل جاری برای این تیم توپ بزنند. آخرین باری که سه ایرانی در تیمی خارجی هم بازی شده بودند، به سال‌ها قبل باز می‌گردد که مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و رسول خطیبی در به طور همزمان پیراهن هامبورگ را به تن می‌کردند. نکته جالب اینجا است که این باشگاه یونانی اعلام کرده که هر سه بازیکن ایرانی‌اش برای دیدار با امارات و کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی به تیم ملی دعوت شده‌اند؛ این در حالی است که هنوز لیست رسمی اسکوچیچ برای این دو مسابقه حساس منتشر نشده است.

ورژن دوم "ساحرالایرانی" در امارات!

* لیگ امارات که پس سال‌ها شاهد حضور دوباره بازیکنان ایرانی است، هفته خوش یمنی را برای لژیونرهای ایرانی شاغل در این لیگ رقم زد. مهدی قایدی که در نیمه دوم به جای احمد نورالهی برای شباب الاهلی مقابل الشارجه به میدان رفت، تنها به سه دقیقه زمان احتیاج داشت تا به زیبایی هر چه تمام‌تر نخستین گل خود با پیراهن این تیم را به ثمر برساند و تیمش را پیش بیاندازد. در واپسین دقایق و در شرایطی که بازی سه بر سه مساوی بود، قایدی با حرکتی انفرادی گل برتری را وارد دروازه شارجه کرد تا با ثبت دبل، سه امتیاز شیرین را برای قرمزپوشان شباب الاهلی به دست آورد.

* با گرد و خاک باشو بوشهری در لیگ امارات، او مورد علاقه بسیاری از فوتبالدوستان و کارشناسان این کشور قرار گرفته و برخی از آن‌ها قایدی را علی کریمی که سال‌ها با لقب "ساحرالایرانی" به معنا جادوگر ایرانی در امارات توپ زد، مقایسه کرده‌اند.

دیگر لژیونرها

* دیناموزاگرب در حضور ۳۰ دقیقه‌ای صادق محرمی با نتیجه دو بر صفر مغلوب وستهام در لیگ اروپا شد.

* گل علیرضا جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند، به عنوان بهترین گل ماه باشگاه فاینورد انتخاب شد.

* فاینورد در حضور ۸۳ دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش، مقابل حریف قدرتمند خود یعنی آیندهوون با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید.

* آلتا اسپور با حضور کامل محمد نادری توانست دو بر یک گوزتپه را در سوپرلیگ ترکیه شکست دهد.

* ماریتیمو که علیپور را از ابتدا در ترکیب داشت، با تساوی بدون گل برابر فامالیکائو متوقف شد.

کد خبر 523270

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لژیونر لژیونر ایرانی لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون مهدی طارمی مهدی قائدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لژیونرهای ایرانی لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات

تیم فوتبال الوحده امارات شب گذشته در حالی که احمد نوراللهی را در ترکیب داشت و مثل تمام مسابقات این فصل از فهرست نفرات این بازیکن بهره می‌برد، موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل العین شد تا قهرمان جام بانک اسلامی ابوظبی شود، اما اسماعیل مطر پس از بالا بردن جام تصمیم سختی در سن ۴۱ سالگی و پس از نزدیک به دو دهه بازی گرفت.

اسماعیل مطر پس از سوت پایان مسابقه با همراهی احمد نوراللهی و دیگر هم‌تیمی‌هایش به سمت هوادارانشان در ورزشگاه رفت و با چشمانی گریان جام قهرمانی را بالای سر برد و برای آخرین بار این اتفاق را تجربه کرد.

مطر از طریق بلندگو‌های ورزشگاه محمد بن زاید در باشگاه الجزیره، از همه هواداران اماراتی تشکر کرد و به آنها وعده داد که کسب این قهرمانی مقابل العین، آغازی برای موفقیت‌های بعدی برای این نسل از بازیکنان جدید و جوان در الوحده است و فصل آینده به افتخارات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی امارات در ادامه اظهارات خود گفت: من بدون استثنا از همه تشکر کرده و خدا را شکر می‌کنم که در دوران حرفه‌ای‌ام با الوحده به افتخارات زیادی رسیدم و احساساتم درهم آمیخته است، چراکه این آخرین قهرمانی است که توانستم آن را به دست بیاورم.

مطر یادآور شد: امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی هواداران شود و از همه می‌خواهم اگر کوتاهی کردم، من را ببخشند و مطمئنا قصد عقب‌نشینی از تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی در فوتبال را ندارم.

اسماعیل مطر در سال ۲۰۰۱ کارش را در تیم اصلی باشگاه الوحده آغاز کرد و پس از آن فقط یک بار این تیم اماراتی را در مقطع کوتاهی به طور قرضی ترک کرد و در سال ۲۰۰۹ به السد قطر رفت، اما خیلی زود به امارات برگشت و همراه با تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۳ نیز توپ طلا را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دست آورد.

او اولین کاپیتان تیم ملی در تاریخ فوتبال امارات محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ در جام خلیج فارس به قهرمانی رسید و در آن رقابت‌ها پنج گل در پنج بازی به ثمر رساند و بهترین بازیکن و بهترین گلزن شد و نقش مهمی در چهار قهرمانی برای تیمش در طول یک دهه ابتدایی دوران بازی داشت.

اسماعیل مطر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ به قهرمانی در سوپرجام امارات رسید و در جام فدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۱، جام بانک اسلامی در فصل‌های ۱۶-۲۰۱۵، ۱۸-۲۰۱۷ و ۲۴-۲۰۲۳ و جام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ جام را بالا برد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قایدی بازهم گل زد، کلبا بازهم باخت
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • گری نویل: آرسنال برای قهرمانی به عملکرد تاتنهام امیدوار نباشد
  • لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا
  • قهرمانی لژیونرهای ایرانی در اروپا
  • سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود
  • هالند: صحبت‌های روی کین؟ به حرف‌های این مرد اهمیتی نمی‌دهم
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • توافق دوطرفه: ماشین گلزنی بارسا جدا نمی‌شود