Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:34:47 GMT

نرخ بیکاری چین بالا ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۸۰۰۹

نرخ بیکاری چین بالا ماند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری چین در ۱۲ ماه منتهی به آگوست در شرایطی به ۵.۱ درصد رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه منتهی به ماه قبل، نرخ بیکاری در این کشور ۰.۱ درصد افزایش یافته است. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد بیشتر از برآورد قبلی کارشناسان است، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله با ۰.۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۵.۳ درصد رسید. نرخ بیکاری شهر‌های بزرگ که در بردارنده متوسط نرخ بیکاری در ۳۱ شهر بزرگ چینی است نیز طی این مدت به ۵.۲ درصد رسید.

میزان اشتغال زایی در نیمه نخست امسال حدود هفت میلیون بوده و به نظر می‌رسد تحقق ایجاد ۱۱ میلیون شغل تا پایان امسال چندان دور از دسترس نباشد.

متوسط نرخ بیکاری در چین در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۸۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۲۰ با ۶.۲ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به اکتبر ۲۰۱۷ با ۳.۹ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در دیگر اقتصاد سرزمین چین یعنی هنگ کنگ کاهشی بوده است و نرخ بیکاری تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۳ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۴.۷ درصد رسیده است.

طی این مدت شمار افراد بیکار هنگ کنگی با ۱۱ هزار نفر افزایش به ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و این در حالی است که با افزایش ۱۷۰۰ نفری شمار شاغلان، اکنون سه میلیون و ۶۵۱ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

متوسط نرخ بیکاری در هنگ کنگ در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۴۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۰۲ با ۸.۵ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به مارس ۲۰۰۵ با ۱.۰ درصد بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر متوسط نرخ بیکاری نرخ بیکاری در هنگ کنگ نرخ بیکاری در چین اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر درصد بوده نرخ بیکاری ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد