Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف‌اله تیزرو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان اردبیل از تمام گونه‌های پرورش رایج ماهی در مراکز پرورش آبزیان وجود دارد که از قزل‌آلای رنگین‌کمان گرفته تا کپور و آمور گونه‌های مختلف ماهیان در این استان پرورش داده شده و به بازار مصرف می‌رسد.

وی با بیان اینکه در شمال استان رودخانه ارس و در جنوب این استان قزل‌اوزن از منابع عمده ماهیگیری به شمار می‌رود، تصریح کرد: بعد از خوزستان، بیشترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی در استان اردبیل واقع شده که سعی می‌کنیم با وزن مناسب این ماهیان را پرورش داده و روانه بازار مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات استان اردبیل از پرورش گونه خاویاری در حاشیه رود ارس و قزل‌اوزن خبر داد و گفت: در این راستا از پرورش‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

تیزرو افزود: میزان تولید ماهیان در استان اردبیل در حال حاضر به ۶۰۰ تن افزایش یافته و سعی کردیم در سال‌های اخیر با فعال کردن ۳۰ طرح نیمه‌تمام و یا راکد شیلات در استان بر ظرفیت تولید بیفزاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی کردیم از منابع مختلف بانکی تسهیلات مناسبی را در اختیار پرورش‌دهندگان ماهی قرار دهیم که تسهیلات پرداختی از محل منابع کمیته امداد و بنیاد علوی به صورت چهار درصد بوده و در سایر منابع نیز پرداختی‌ها با سود ۱۵ تا ۱۸ درصد اتفاق افتاده است.

تیزرو هزینه‌بر بودن تجهیزات و امکانات مناسب برای پرورش ماهی را یادآور شد و اضافه کرد: باید متقاضیان ۲۰ درصد آورده و ۸۰ درصد تسهیلات بانکی را در راه‌اندازی مراکز پرورش ماهی مورد هدف‌گذاری قرار دهند تا در یک فرجه زمانی مناسب با استفاده از این تسهیلات که عمدتاً سرمایه در گردش است، بتوانند واحدهای خود را فعال نگه دارند.

وی بیان کرد: در مناطق محروم سود پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد و سایر مناطق ۱۵ درصد است که انتظار می‌رود دولت با کاهش سود بانکی سرمایه‌گذاران در این حوزه را یاری کرده و به تقویت تولید محصولات آبزیان کمک کنند.

تیزرو صدور مجوز از طریق سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی را یادآور شد و ادامه داد: علاقمندان با دریافت مجوز از این سازمان می‌توانند از تسهیلات استفاده کرده و ما نیز در اداره کل شیلات سعی می‌کنیم به تناسب ظرفیت تولید فعالان این بخش را مورد حمایت قرار دهیم.

وی به منابع آبی مناسب در استان و ایجاد استخرهای دو منظوره برای پرورش ماهیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر تن تولید ماهی ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان تسهیلات نیاز است تا سرمایه‌گذاران بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

تیزرو مشکل نقدینگی را از مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش آبزیان اعلام کرد و افزود: کمبود نقدینگی بخش عظیمی از سرمایه‌گذاران را به سمت استفاده از تسهیلات سوق داده اما زمان بازپرداخت و نرخ سود پرداختی بانک‌ها رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد.

وی سرانه مصرف ماهی را در استان ۱۱ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: قیمت آبزیان در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها بالا رفته و ما کمبود تولید را در کنار افزایش قیمت نهاده‌ها دلیل اصلی در بالا رفتن قیمت ماهی می‌دانیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: ما در بحث تشکل‌ها ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم تولیدکنندگان را مورد حمایت جدی قرار دهیم و از همین رو باید به سمت خودکفایی و خوداتکایی در تولید حرکت کنیم چرا که در حال حاضر اردبیل واردکننده آبزیان از سایر استان‌هاست.

کد خبر 5307893

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل پرورش ماهی واردات گوشت ویروس کرونا واکسن کرونا هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اردبیل اربعین 1400 اربعین حسینی گرگان مجلس شورای اسلامی ایلام سرمایه گذاران استان اردبیل پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل