Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:50:57 GMT

تجمع کم رونق حامیان ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۸۷۳۰

تجمع کم رونق حامیان ترامپ

محاسبات دونالد ترامپ باز هم اشتباه از آب در آمد. رئیس جمهوری سابق امریکا که مدعی است چهره اصلی انتخابات 2024 خواهد بود، چند روز قبل از حامیان خود خواست، در حمایت از متهمان حمله 6 ژانویه، مقابل ساختمان نهاد قانون‌گذاری امریکا تجمع کنند. اما گزارش‌ها حاکی است، تنها اندکی بیش از صد نفر به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش سایت شبکه خبری «دویچه وله»، این تجمع که نام «عدالت برای 6 جی» برای آن برگزیده شده بود، اقدامی بود که توسط مت براینارد، استراتژیست کمپین زمان انتخابات دونالد ترامپ سازماندهی شد. او که از چند هفته قبل برای برگزاری این تجمع تبلیغ می‌کرد، از حامیان ترامپ خواسته بود، دراین تجمع از نمادهای تحریک‌آمیز و لباس‌هایی که یادآور جنگ‌های داخلی امریکا هستند، استفاده نکنند؛ توصیه‌ای که برخی از شرکت کنندگان در تجمع آن را نادیده گرفتند. براینارد و البته دونالد ترامپ تصور می‌کردند به راه انداختن این تجمع نه تنها می‌تواند نشان دهنده تداوم محبوبیت ترامپ باشد که با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان خواهد توانست، نتایج انتخابات 2020 را به چالش بکشد. اما برخلاف آنچه آنان می‌پنداشتند، آنچه بیش از هرچیز در تجمع حامیان ترامپ جلب نظر می‌کرد این بود که شمار نیروهای پلیس که برای جلوگیری از خشونت‌های احتمالی در حالت آماده باش ایستاده بودند و همین طور خبرنگاران رسانه‌ها، بسیار بیش از معترضان بود. بنابراین گزارش در حالی که پیشتر تصور می‌شد، دست‌کم 700 نفر در این اعتراض شرکت کنند، شمار معترضان اندکی بیش از 100 نفر بود. با این حال همین جمعیت اندک نیز موجب درگیری کوچکی شدند و یک نفر از آنان نیز دستگیر شد.
این معترضان که پرچم‌های شبه نظامیان راست افراطی را حمل می‌کردند، به سخنرانی‌هایی که از قبل آماده شده بود، گوش کرده و سپس در حالی که در حمایت از ترامپ و دستگیرشدگان حمله 6 ژانویه شعار می‌دادند، محل تجمع را ترک کردند. همزمان با رفتن آنها گروه دیگری نیز که مخالف ترامپ بودند و پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر آنها نوشته شده بود: «دوره ترامپ به سر رسید»، محل را ترک کردند و تجمعی که انتظار می‌رفت به خشونت کشیده شود، به آرامی به پایان رسید.
نگرانی‌ها بابت تجمع پر شمار احتمالی حامیان ترامپ طوری بود که نه تنها باعث شد خبرنگاران زیادی علاقه‌مند به حضور در محل تجمع شوند که پلیس نیز از یک روز قبل از این تجمع نیروهای ویژه خود را در این منطقه گرد آورده و آماده باش کامل اعلام کرد. همچنین برای پرهیز از حوادث 6 ژانویه حصارهایی گرد ساختمان کنگره امریکا کشیده و به نمایندگان و سناتورهای کنگره امریکا توصیه شده بود که در هنگام برپایی تجمع، از تردد در خارج از ساختمان کنگره خودداری کنند.
به نوشته «نیویورک تایمز»، این تجمع همچنین آخرین و جدیدترین تلاش جناح راست امریکا برای بازنویسی ماجراهای روز 6 ژانویه بود.
روزی که ترامپ با سخنرانی پر هیجانش، فتیله حمله به کنگره امریکا را روشن کرد و باعث شد بیش از هزار نفر از حامیان ترامپ با سرو شکل‌هایی غریب و لباس‌هایی عجیب، به ساختمان کنگره حمله کرده، وارد آن شده، برخی اشیا را تخریب و یا سرقت کنند. پلیس امریکا بعد از این حادثه که موجب مرگ 5 نفر شد، بیش از 600 نفر را به اتهام جرایم مختلف دستگیر کرد که بیش از 50 نفر آنان که جرایم سبکی داشتند، جرم خود را پذیرفتند. اغلب آنان به حبس‌هایی کمتر از شش ماه و یا صرفاً یک تعهد، محکوم شدند.
اما پرونده برخی از دستگیر شدگان که مرتکب جرایم سنگین شده‌اند، هنوز در حال بررسی است و احتمالاً به زندان‌های طولانی مدت محکوم خواهند شد. از همین رو نیز محتوای اصلی سخنرانی‌های تجمعی که ترامپ فراخوان آن را داده بود، به آزادی این افراد اختصاص داشت تا به این ترتیب به حامیان ترامپ نیز گوشزد شود که رئیس جمهوری سابق امریکا، نسبت به وضعیت حامیان خود بی‌توجه نیست./ ایران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حامیان ترامپ 6 ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • تصاویر | تجمع حامیان گشت ارشاد در قم
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند