Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پیام طبرسی در گفت و گو با ایرنا افزود: این واکسن همچنین ۸۷ درصد قدرت خنثی سازی ویروس کرونا را دارد که موضوعی بسیار مهم است. سرم داوطلبان این طرح مطالعاتی در نمونه آزمایشگاهی در مجاورت با ویروس کرونا قرار گرفت که ۸۷ درصد سرم ها توانستند این ویروس را از بین ببرند که درصد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: فاز سوم تست انسانی اسپایکوژن به پایان رسیده و نتایج این مرحله در دست بررسی است؛ به زودی می توان درصد قطعی ایمنی زایی این واکسن را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاثیر واکسن اسپایکوژن روی دلتا در حال بررسی است

این متخصص بیماری های عفونی با بیان  اینکه تاثیر واکسن اسپایکوژن روی سویه دلتا در حال بررسی است، گفت: محققان این مجموعه پیش بینی می کنند که این واکسن روی ویروس جهش یافته دلتا هم موثر خواهد بود.

طبرسی تاکید کرد: ثابت شده واکسن اسپایکوژن روی ویروس جهش یافته انگلیسی، موثر است.

وی توضیح داد: اگر جهش ها طوری باشد که نیاز به تغییر در این واکسن داشته باشد، واکسن تغییر پیدا می کند؛ به عبارتی می توان آن را براساس جهش های ویروس کرونا، تغییر داد.

 

واکسن اسپایکوژن پس از اخذ مجوز اضطراری در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد

طبرسی خاطرنشان کرد: شرکت سیناژن آمادگی لازم را دارد که پس از صدور مجوز اضطراری، واکسن اسپایکوژن را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دهد.

وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای اعطای مجوز استفاده اضطراری این واکسن گزارش هایی خواستند که آنها را آماده و به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم.  

طبرسی ظرفیت تولید این واکسن را سه میلیون دز در ماه اعلام کرد و افزود: شرکت سیناژن پیش بینی کرد ماهانه سه میلیون دز واکسن را می توانند تولید و روانه بازار کنند.

این متخصص بیماری های عفونی اعلام کرد: تزریق دز دوم، فاز سوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن به اتمام رسیده و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده نتایج نهایی این فاز هم به وزارت بهداشت ارایه شود.

به گزارش ایرنا، واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی، در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن اسپایکوژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان