Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مصطفی افشار نیک رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در نشست خبری گفت: ۱۶هزار و ۸۸۸ بیمار و مصدوم در ۶ ماه نخست سال جاری خدمات درمانی دریافت کرده اند، ۱۰هزار و ۹۳۱ مورد ماموریت شهری و ۵هزار و ۹۵۷مورد ماموریت جاده‌ای صورت گرفته که از این تعداد ۴هزار و ۱۸۴مورد تصادفی و ۱۲هزار و ۷۰۴مورد غیر تصادفی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ماموریت‌ها به ترتیب شهری۱۷/۷درصد، جاده ای۲۸/۱درصد، تصادفی۱۴/۳درصد و غیرتصادفی۲۳/۶درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به این که در سال جاری تعداد کل تماس‌ها افزایش ۲درصدی داشته است افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۶ هزار و ۴۳۳ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۱۱هزار و ۳۹۴ تماس مشاوره و بیش از پنج هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده است که خوشبختانه مزاحمت‌ها ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه شش ماهه گذشته کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: در۶ ماهه اول امسال  اورژانس هوایی نیشابور با انجام ۲۰سورتی پروازی به ۳۰ بیمار و مصدوم در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی کرده است.

مصطفی افشار نیک بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری ۳۴ نفر به نیروی انسانی اورژانس ۱۱۵ اضافه شده است و امیدواریم در سال جاری مجوز استخدام بسیار خوبی به این مرکز اختصاص داده شود.
 انتهای پیام//ر.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوریت های پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی پایگاه های اورژانس سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم