Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@14:08:30 GMT

اولین واکنش کره شمالی به توافق آمریکا و استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۰۲۲۱

اولین واکنش کره شمالی به توافق آمریکا و استرالیا

آفتاب‌‌نیوز :

 یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی به خبرگزاری رسمی کی.سی.ان.ای این کشور گفت، کره شمالی اقدام متقابل و متناسب را در صورتی که این اقدام کوچکترین تاثیر بد را بر امنیتش داشته باشد، اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آمریکا روز چهارشنبه آغاز یک شراکت امنیتی سه جانبه جدید را با استرالیا و انگلیس اعلام کرده و گفت که قرار است این کشورها در راستای مجهز کردن استرالیا به زیردریایی‌های هسته‌ای "با تسلیحات متعارف" اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بخش اخبار خارجی در وزارت امور خارجه کره شمالی به خبرگزاری کی.سی.ان.ای گفت: اینها اقداماتی شدیدا نامطلوب و خطرناک هستند که توازن راهبردی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه بر هم خواهند زد و زنجیره رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای را شروع می‌کنند.

وی افزود که پیونگ یانگ "از نزدیک پیش زمینه تصمیم آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد".

این مقام همچنین به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حمله کرده و گفت "این نگرش دوگانه آمریکا باعث تضعیف هنجار و نظمی بین‌المللی پذیرفته شده در سطح جهانی و تهدید جدی علیه ثبات و صلح جهانی می‌شود".

او از انتقادهای چین و دیگر کشورهای همسایه از این توافق و صحبت آنها مبنی بر این که این توافق ثبات منطقه‌ای و "نظام بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای" را از بین میبرد، ابراز حمایت کرد.

وی افزود: وضعیت غالب بار دیگر نشان می‌دهد که تقویت قابلیتهای مربوط به دفاع ملی از جنبه بلند مدت نباید حتی ذره‌ای سست شود، برای آن که با محیط امنیتی بین‌المللی همواره متغیر، تطبیق یابیم.

روز چهارشنبه بایدن تاکید کرد این زیردریایی‌ها صرفا موتور هسته‌ای دارند نه این که مجهز به سلاح هسته‌ای باشند و همچنین گفت که قرار است این کشورها طی 18 ماه آینده در خصوص دستیابی استرالیا به این زیردریایی‌ها رایزنی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا استرالیا کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی