Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:51:11 GMT

محدودیتی برای توزیع کود شیمیایی در کشت پاییزه نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۰۵۸۹

محدودیتی برای توزیع کود شیمیایی در کشت پاییزه نداریم

علیرضا کیشانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سطح زیر کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: از امسال قیمت خرید گندم تضمینی صرفاً در اختیار دولت نیست بلکه به کمیسیونی که متشکل از نماینده کشاورزان است، واگذار شده است و روال بر این است تا ۱۵ شهریورماه اعلام شود که کشاورز بتواند برای میزان کشت محصول خود تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کشت پاییزه حدود ۳ هزار هکتار کلزا پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته کاهش کشت نداشتیم، امیدواریم با همکاری کشاورزان این میزان کشت محقق شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ارتباط با کاهش سطح زیر کشت محصولات پاییزه با وجود کاهش بارندگی و منابع آبی گفت: احتمال کاهش سطح زیر کشت پاییزه ضعیف است، تلاش می‌کنیم همان میزان سطح زیر کشت سال گذشته برای کشت پاییزه امسال حفظ کنیم، سطح زیر کشت پاییزه امسال گندم آبی ۴۵ هزار هکتار و دیم ۲۰۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.

کیشانی گفت: ۴۷ هزار هکتار جو نیز به صورت آبی و دیم برای کشت پاییزه پیش بینی شده است، در خصوص کود شیمیایی ازته نیز بر اساس سطح زیرکشت سهمیه‌ای پیش بینی شده است که با شروع کشت می‌توانند حواله خود را از مراکز جهاد کشاورزی دریافت کنند.

وی افزود: برای گندم به ازای هر هکتار ۲۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی ازته، جو ۱۵۰ کیلوگرم و کلزار نیز به ازای هر هکتار ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم کود ازته پیش بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: از کشاورزان انتظار داریم از کودهای فسفاته و پتاسه نیز استفاده کنند بخاطر اینکه عدم استفاده از این کودها تولید آنها را به شدت کاهش خواهد داد.

کد خبر 5307821

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان مرکزی اراک کود شیمیایی کشت پاییزه ویروس کرونا واکسن کرونا هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اردبیل اربعین 1400 گرگان مجلس شورای اسلامی اربعین حسینی ایلام پیش بینی شده سطح زیر کشت کشت پاییزه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • افزودنی های بتن
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان