Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@20:13:50 GMT

هشت سال دفاع مقدس در «قاب حماسه»روایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۰۹۹۵

هشت سال دفاع مقدس در «قاب حماسه»روایت می‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس این مجموعه با عنوان«قاب حماسه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید جلیل میرعظیمی با اعلام ‌این خبر‌گفت: هم‌سو‌سازی برنامه‌ها با شعار سال اعلام‌شده از سوی مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) و تبیین شعار حماسی «مامقتدریم»، از سیاست‌های اجرایی این ویژه‌برنامه‌ها به‌شمار‌می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کانون گیلان در ادامه به اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس کانون  اشاره و اظهار‌کرد: ایجاد پیوند میان‌نسلی، آشنایی کودکان و نوجوانان با حماسه‌آفرینی مردمان ایران اسلامی در صیانت از ارزش‌ها، ولایت‌‌مداری و هم‌چنین، تقویت روحیه خودباوری دینی‌ و ملی، از جمله این اهداف محسوب‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی درهمین‌حال، اشاره‌ای به عناوین مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون داشت و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط کانون را از راه‌کار‌های این مجموعه در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

معرفی‌مفاخر و قهرمانان دفاع‌مقدس، همراهی کارکنان و اعضا در پویش نگارش پیمان‌نامه و خوانش  دل‌نوشته در تجلیل از سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و  نقاشی کودکان و نوجوانان با محوریت دفاع‌مقدس نیز ازجمله فعالیت‌های کانون گیلان است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او هم‌چنین، تجدید پیمان با شهیدان والامقام و اجرای «طرح‌سپاس» در تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثار‌گران را از برنامه‌ها برشمرد و افزود: معرفی کتاب‌های کانون با موضوع عاشورای حسینی و هشت‌سال دفاع‌مقدس، برگزاری مسابقه عکاسی از پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پرچم‌های آیینی و انتشار آن در  فضای مجازی، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

سید جلیل میر‌عظیمی درعین‌حال، ازبرگزاری ویژه‌برنامه «قاب حماسه» و گشایش نمایشگاه استانی آثار مربیان و اعضای این مجموعه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خبر داد و از همگان برای به‌تصویر‌کشیدن چهره‌ای مانا از حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس دعوت‌کرد.

شایان‌ذکر‌است؛ «پیش‌کسوتان دفاع‌مقدس و مقاومت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر‌آفرینی سربازان»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، «دفاع‌همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف»، «وحدت‌ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی»، «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهاد‌گران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» روز‌شمار ویژه‌نامه‌های هفته دفاع مقدس است که از 31 شهریور تا 7 مهر 1400 برگزار‌می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس قاب حماسه هفته دفاع مقدس کودکان و نوجوانان ویژه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی