Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:54:51 GMT

آب سرچشمه‌های علی آباد به سمنان منتقل نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۱۱۰۴

آب سرچشمه‌های علی آباد به سمنان منتقل نخواهد شد

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌های گذشته قرار بر این بود که از برخی سرچشمه‌های حوضه زرین گل علی‌آبادکتول، بخشی از آب آشامیدنی استان سمنان تأمین شود، گفت: این طرح منتفی شد و قرار شد به جای آن، حفر چاه‌های آهکی جایگزین این منابع شود.

حمیدرضا جانباز روز گذشته در جریان بازدید از شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد: طی چند سال گذشته با توجه به بروکراسی بانک مرکزی، در مبادلات مالی کاهش سرعت داشتیم که منجر به اخلال در برخی جبهه‌های کاری شده است که گزارش مفصلی از گردش اعتبارات و نحوه تأمین تقدیم وزارت نیرو می‌شود و راهکاری رفع موانع آن بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی درباره مشکل آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان هم گفت: در استان گلستان با توجه به مشکلات جدی کم‌بارشی و اتکای تعداد زیادی از روستاها به چشمه‌ها و چاه‌ها، امسال اعتبارات بخش آب در این استان ۸ برابر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه‌های متعددی برای تنوع بخشیدن به نحوه انتقال آب دارد که از جمله آنها می‌توان به حفر چاه برای میان‌مدت، استفاده از چشمه‌های کبودوال برای تأمین شرب شهرستان علی‌آبادکتول و تأمین آب از سد نرماب و شیرین سازی آب دریا برای بخش‌هایی از استان اشاره کرد.

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات تأمین شرب شهرستان علی‌آبادکتول و روستاهای منطقه، خواستار اجرای تصفیه‌خانه برای اتصال بخشی از آب کبودوال به شبکه شرب، تسریع در پرداخت وام بانک توسعه اسلامی، عدم انتقال آب از چشمه‌های زرین گل به استان سمنان، اجرای طرح فاضلاب در شهرستان و احداث چاه شرب برای تأمین شرب شهرستان و روستاهای مجاور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این بازدید با تشریح طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو - زرین گل و مشکلات پیش آمده برای آن، گفت: استفاده از آب‌های سطحی در بحث تأمین آب شرب یکی از راهکارهای ماست. در این راستا استفاده از بخشی از چشمه‌های کبودوال برای آب شرب و مطالعه و احداث تصفیه‌خانه را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای گلستان رحمت الله نوروزی وزارت نیرو علی آباد کتول استان سمنان علی آبادکتول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیمای استان اردبیل،ساعتی پیش به دنبال گزارش حادثه رانندگی در جاده قشلاق فتحعلی پارس آباد، اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مهدی فرضی براثر برخورد دو دستگاه سواری نیسان و پژو یک نفر مصدوم و ۴ نفر فوت شدند که سه نفر از فوت شدگان خانم و نفر دیگر آقا بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد انتقال داده شد.



دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد