Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۲۰۰ پرونده با موضوع گیاهان دارویی مورد بررسی قرار می‌گیرد که از این تعداد ۱۰ مورد آن با موضوع ایجاد کارخانه یا خط تولید جدید است.

دکتر سیدعلیرضا رضایی‌خراسانی در خصوص بررسی پرونده‌های با موضوع تولید گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عمده فعالیت این واحد، در رابطه با بررسی کارخانجات، واحدهای تولیدی، بازدید و بررسی مدارک و ارسال آن‌ها به سازمان غذا و دارو جهت صدور موافقت اصولی و پروانه تأسیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بررسی و بازدید از شرکت‌های تولیدکننده و قراردادی از لحاظ رعایت اصول gmp و پیگیری نواقص به‌صورت مستمر صورت می‌پذیرد، ضمن اینکه بررسی اولیه پرونده‌های درخواست صدور مجوز irc یا پروانه ساخت برخی محصولات شامل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل، شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای متابولیک از دیگر مأموریت‌های اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نمونه‌‎برداری از محصولات تولیدشده و ارسال به آزمایشگاه‌های مجاز یکی دیگر از برنامه‌های مستمرمان در بحث بازدیدها و نظارت‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به متقاضیان، درخواست صدور پروانه و مجوز مربوط به محصولات تحت نظارت و بررسی، صلاحیت مسئول فنی واحد تولیدی و رسیدگی به شکایات از جمله برنامه‌های مستمر اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

رضایی‌خراسانی تأکید کرد: به طور متوسط سالانه ۲۰۰ پرونده با موضوع گیاهان دارویی توسط کارشناسان اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد که از این تعداد ۱۰ مورد آن با موضوع ایجاد کارخانه یا خط تولید جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی در خصوص صدور مجوزهای تولید داروهای گیاهی مرتبط با درمان بیماری کرونا، بیان کرد: در طول ۱۹ ماهه کرونایی موارد متعددی از نمونه‌های دریافتی در خصوص داروهای گیاهی کرونایی بررسی شده که ۳ مورد آن جدی‌تر از سایر موارد بوده و تاکنون یک محصول نهایی شده که این مورد تأیید شده داروی ضدکرونای کووکسیر پارس، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گياهان دارويي فرآورده های طبیعی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است