Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان با قدردانی از ستاد دیه استان اظهار داشت: ستاد دیه استان با جذب کمک های خیر مندانه مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ایام محرم و صفر اقدام خوبی داشته و یکی از بزرگترین و زیباترین اتفاقات نیک، اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه شاهد حضور اصناف مختلف، هیئت های عزاداری، افرادی با سن های مختلف و اختصاص بسیاری از هزینه ها مانند مراسم های عقد و عروسی و مراسم های ختم و نذورات به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی هستیم که نشان از اعتماد بالای مردم است و تمام تلاش این مجموعه باید در راستای حفظ این اعتماد مردمی باشد زیرا یکی از مهمترین سرمایه های این ستاد اعتماد مردم است.

دهشیری با با اشاره به مصوبات شورای تامین در خصوص اختصاص یک درصدی از عوارض حاصل از فروش صنایع به طور ویژه معادن به اصلاح امور مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از جاهایی که باید اصناف و صاحبان مشاغل در آن هزینه کنند موضوع کمک آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است که این موضوع پیگیری مسولین این ستاد را می طلبد.

وی با تاکید بر نقش ستاد دیه در خصوص جلوگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با ورود یک فرد به زندان، چه آسیبهای زیادی به زندگی و خانواده او و جامعه وارد خواهد شد که تسریع در امور آزادی مددجویان جرائم غیر عمد مالی می تواند این آسیب ها را کاهش دهد.

در ادامه این نشست مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به ارائه گزارش عملکرد ستاد دیه در شش ماهه اول سال پرداخته و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۷ مددجو جرائم غیر عمد مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانوده خود بازگشتند که این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه انجام گردید.

سید مسعود عظیمی در ادامه بیان داشت: مبلغ کل بدهی این مددجویان مبلغ ۴۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال بود که مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال زمینه آزادی این ۸۷ مددجو از زندانهای استان فراهم شد .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این نشست با تقدیر ویژه از کمیته صلح و سازش ستاد استان گفت: بیش از ۳۵ درصد از مبلغ کل بدهی های مددجویان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و تعداد ۱۶ نفر از مددجویان آزاد گردیده تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت کمک از زندانهای استان آزاد شدند که این خود گواه تلاش پرسنل این ستاد مردمی است .

به گزارش فارس، در ادامه این نشست در خصوص اقدامات پیش رو ستاد اعم از برگزاری آیین آزادی، پویش قدم قدم تا آزادی، نشست مطبوعاتی مدیر نمایندگی و ۱۲ پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضاء این جلسه رسید.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد آزادی زندانیان زندان صنایع ستاد دیه رئیس دادگستری یزد دهشیری آزادی زندانیان ستاد دیه استان مدیر نمایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان