Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال گذشته در بسیاری از روستاها می دیدیم که بچه ها با هم بازی می کردند اما برخی مانع فعالیت مدرسه و حضور دانش آموزان در کلاس می شدند در حالی که فاصله گذاری در مدارس معقول است و امیدواریم با اقناع افکار عمومی به تدریج به سمت آموزش حضوری مدارس برویم.

"احمد اسکندری نسب" پیش از ظهر امروز ۲۹ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: هر کاری که منتهی به بازگشایی بهتر مدارس بشود را در دست اجرا داریم و سلامت و آرامش دانش آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده ها در فرآیند بازگشایی مدارس برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول مدنظر ما در بازگشایی مدارس است، افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید الگوی آموزشی و تربیتی مدارس در دوران کرونا به همه مدارس ابلاغ شده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: در یک و نیم سال اخیر تلاش زیادی انجام شد تا اجازه ندهیم دانش آموزی از آموزش فاصله بگیرد و در این راستا اطلس آموزشی در هر مدرسه با هر جمعیتی تدوین شد اما آن اتفاقی که در فضای مدرسه می افتد، در هیچ جا امکانپذیر نیست و آموزش مجازی هیچ زمانی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیست.

مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: فضای عاطفی، اجتماعی، مهارت آموزی، فضای تعامل و با هم بودن تنها در مدرسه و در کنار هم بودن است و مدرسه در واقع کانون اصلی تعلیم و تربیت است و جایگاه اصلی هر اتفاقی که اکنون و آینده بخواهد در نظام کشور رخ بدهد، مدرسه است؛ باید این را پیش ببریم که اولویت اول آموزش مهارت های اجتماعی و فرهنگی و رشد اصلی دانش آموزان در مدرسه اتفاق می افتد.

وی با اشاره تراکم جمعیتی دانش آموزان در شهرها به ویژه کرمان تصریح کرد: ۱۰ پرژه بزرگ بالای ۳۵ کلاسه در شهر کرمان در دست ساخت است و در تجهیزات سعی می کنیم مدارس به روز باشند گرچه تا ایده آل ها خیلی فاصله داریم.

اسکندری نسب در ادامه بیان کرد: بازگشایی بدون دغدغه مدارس در مهر امسال مدنظر ماست و اینکه به خانواده و دانش آموزان اطمینان بدهیم و در نهایت منتظر بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستیم که مستلزم مجوزهای ستاد ملی و استانی کروناست و در این راستا واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان انجام شده و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز از روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اصل عدالت آموزشی مدنظر ماست،گفت: قریب به ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۶ مدرسه زیر پنج نفر داریم که همه دارای معلم هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان در سطح استان کرمان بیش از ۹۷ درصد انجام شده و توزیع کتب درسی تا پایان هفته جاری باید تکمیل شود، افزود: سوم مهرماه امسال زنگ بازگشایی مدارس در همه مدارس استان نواخته خواهد شد و نباید به برخی تلقی شود آموزش مجازی و کرونا یعنی تعطیلی.

اسکندری نسب با اشاره به ظرفیت شبکه شاد در حوزه آموزش اظهار کرد: بعد از کرونا نیز می توان از این ظرفیت در آموزش استفاده کرد و تاکید ما این است تحت هیچ شرایطی هیچ دانش آموزی نباید از آموزش باز بماند و به هر شکل باید زمینه تحصیل بچه ها را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه رسانه ها باید نسبت به اقناع سازی افکار عمومی در اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت تلاش کنند، گفت: در سال گذشته در بسیاری از روستاها می دیدیم که بچه ها با هم بازی می کردند اما برخی مانع فعالیت مدرسه و حضور دانش آموزان در کلاس می شدند در حالی که فاصله گذاری در مدارس معقول است و دغدغه ای در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم و اصول رعایت می شود.

وی افزود: امیدواریم با اقناع افکار عمومی به تدریج به سمت آموزش حضوری مدارس برویم و مدارس پرجمعیت را شیفت بندی خواهیم کرد و مواردی که نیاز به تصمیم اقتضائی دارد به مدارس واگذار کرده ایم.

رشد ۷۰۰ درصدی کمک خیران به مدرسه سازی در کرمان

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قریب به ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از ۲۰ سال قبل در حوزه آموزش و پرورش استان داشتیم که همه تعیین و تکلیف شده و از ظرفیت خیران خیلی خوب استفاده شد و رشد ۷۰۰ درصدی در سال گذشته در این حوزه داشتیم و مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان کمک خیران به حوزه مدرسه سازی استان کرمان بود.

وی بیان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره علمدار با محوریت زندگینامه سردارحاج قاسم سلیمانی را در کرمان ایجاد کردیم و بیش از ۱۰ هزار اثر در فاصله کمتر از سه ماه از داخل و خارج از کشور به جشنواره سال گذشته رسید و به خوبی برگزار شد و ۱۲ مهرماه امسال نیز این جشنواره آغاز و برنامه ها در راستای ترویج مکتب حاج قاسم دنبال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این اداره کل برای پنجمین سال متوالی در سال جاری رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی استان کسب کرد.

بخاری نفتی در مدارس کرمان نداریم

اسکندری نسب گفت: بخاری نفتی در مدارس استان کرمان نداریم و مدارس خشت و گلی جمع شده است.

وی درباره آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در مدارس عنوان کرد: باید در تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش آموزان در این رشته ها تحصیل کنند و مهارت آموزی در اشتغال فرزندان ما بسیار موثر است.

اسکندری نسب گفت: اکنون می بینیم در بسیاری از منازل مهارت نیست و باید خانواده ها فرزندان خود را به سمت آموزش های فنی و حرفه ای هدایت و رسانه ها فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی استان کرمان کرونا در ایران آموزش حضوری دانش آموزان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بازگشایی مدارس دانش آموزان تعلیم و تربیت سمت آموزش افکار عمومی اسکندری نسب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر