Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:09:23 GMT

چرا مردم السالوادور از ارز دیجیتال استقبال نکردند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۴۴۴

چرا مردم السالوادور از ارز دیجیتال استقبال نکردند؟

به گزارش ایرنا، السالوادور به عنوان نخستین کشور جهان، از هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) بیت‌کوین را وجه قانونی خود معرفی کرد تا به نوعی با استفاده از این ارزهای رمزنگاری شده در معاملات، از روند دلاریزه شدن این کشور بکاهد.

با این وجود این تصمیم بحث برانگیز که روند اجرایی آن و آموزش مردم در این رابطه به درستی پایه ریزی نشده بود، انتقادات و اعتراض های فراوانی را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه امبیتو آرژانتین، روز چهارشنبه که روز استقلال السالوادور بود، حدود هزار نفر از مردم این کشور با پلاکاردهای ضد بیت‌کوین و ضد رئیس‌جمهور السالوادور به خیابان‌ها آمدند و یک خود پرداز بیت‌کوین را هم به آتش کشیدند. مردم السالوادور در این اعتراضات شعار «لعنت به بیت‌کوین» سر دادند.

معترضان در مقابل ساختمان دادگاه عالی این کشور تجمع کردند و با روشن کردن آتش و سوزاندن لاستیک اعتراض و خشم خود را نسبت به این قانون ابراز کردند.

در پی این اعتراضات و هرج و مرج به وجود آمده در خرید و فروش ارزرمزها، دادگاه عالی السالوادور دستور داد تحقیقات لازم در این زمینه از عملکرد دولت صورت گیرد.

به نوشته امبیتو، در نتیجه این اعتراضات و پس از اعلام تحقیقات از دولت، بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده تا ۴ درصد کاهش یافت. قبلا نیز همزمان با اجرا شدن قانون جدید در السالوادور از روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر، بیت‌کوین ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

به این ترتیب، در مدت کوتاهی از رسمیت یافتن بیت‌کوین در معاملات السالوادور، قیمت این رمز ارز شاهد افت نسبتا شدیدی شده است.

دلایل عدم استقبال مردم از بیت کوین

نوسانات فراوانی که رمزارزها در این مدت کوتاه شاهد بودند، همچنین عدم شناخت کافی مردم درباره نحوه کارکرد این  پول دیجیتالی و بی نظمی های به وجود آمده، موجب انتقادات صاحبنظران و اعتراضات مردمی در این کشور آمریکای جنوبی شده است.

بعضی از آنها می‌گویند رسمیت یافتن این رمزارز به غیر از «بی‌ثباتی اقتصادی» تراکنش‌های غیرقانونی را هم افزایش خواهد داد.

به گفته یکی از سیاستمداران منتقد دولت در این کشور، سقوط اخیر بیت‌کوین حدود ۳ میلیون دلار به اقتصاد این کشور لطمه زده است.

«جانی رایت» یکی از سیاستمداران منتقد دولت نیز گفت: اکثریت مردم درباره رمزارزها چیز زیادی نمی‌دانند. آنچه ما می‌دانیم یک بازار پر نوسان است.

از سوی دیگر، بانک‌های مرکزی و بانک‌داران بزرگ در جهان در ۱۰ سال گذشته از ایجاد پول‌های خصوصی و ارزهای مردم نهاد به موجب نظارت ناپذیری دقیق بر روی این رمزارزها و آزادی مالی که این رمزارزها برای کاربران خود خلق می‌کنند نگرانی بسیاری داشته و ترجیح داده‌اند تا با همکاری دولت‌های مرکزی، جلوی همه گیر شدن استفاده از این رمزارزها را تا حدی بگیرند.

«استفان اینگوز» رئیس بانک مرکزی سوئد نیز پیش‌تر اطمینان داد که بیت کوین، مانند تمام پول‌های خصوصی، در نهایت ممکن است سقوط کند. وی گفت: پول خصوصی معمولاً دیر یا زود از بین می‌رود.

اینگوز در تشریح اینکه به طور کلی بانکداران جهانی، دوست‌دار ارزهای دیجیتال نیستند به رویکرد منفی بانک مرکزی اروپا اشاره کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد بانک مرکزی ایرلند هشدار داده است سرمایه‌گذاران در ارزهای رمزنگاری شده، تمام پول خود را از دست می‌دهند. به گفته این اقتصاددان، انگلیس نیز با اشاره به اینکه رمزارزها، دارایی‌هایی هستند که ارزش ذاتی ندارند، از احتمال صفر شدن ارزش آن‌ها خبر داده است.  

«جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که «ارزهای رمزنگاری شده از هیچ پشتوانه ای برخوردار نبوده و وسیله ای برای پرداخت نیستند».

با این وجود، اقتصاد السالوادور به شدت متکی بر پول‌هایی است که توسط شهروندان مهاجر، از خارج به این کشور ارسال می‌شود. این پول‌ها حدود ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

بیش از دو میلیون شهروند این کشور خارج از کشورشان زندگی می‌کنند که به دلیل فرهنگی روابط نزدیک خود را با زادگاهشان حفظ کرده‌اند؛ تخمین زده شده که این مهاجران در مجموع سالانه ۴ میلیارد دلار به کشورشان پول ارسال می‌کنند.

برچسب‌ها رمز ارز آمریکای لاتین مزرعه بیت کوین السالوادور ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز آمریکای لاتین مزرعه بیت کوین رمز ارز آمریکای لاتین مزرعه بیت کوین السالوادور ارز دیجیتال ارزهای رمزنگاری شده بانک مرکزی بیت کوین پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟

کوین نش، نسبت به نگرانی یک هوادار درباره دخالت راک و WWE در مستند جدید WCW واکنش نشان داد.

تیم Dark Side Of the Ring اعلام کردند که به همراه راک و کمپانی او، Seven Bucks Production در حال کار بر روی یک سریال مستند 4 قسمتی تحت عنوان چه کسی WCW را کشت؟ هستند. راوی این مستند دواین جانسون خواهد بود و چندین ستاره WCW از جمله اریک بیشاف، دایموند دلس پیج، وینس روسو، گلدبرگ و کوین نش نیز در آن حضور خواهند داشت.

طرفداری | بعد از پخش تریلر رسمی این مستند در توییتر، یک هوادار اعلام کرد که به دلیل حضور راک در تیم سازنده این اثر بی شک واقعیت مستند تحت تاثیر WWE قرار خواهد گرفت و به همین دلیل آن را تماشا نخواهد کرد. کوین نش، در پاسخ به این هوادار نوشت که این بار روایتی واقعی از آنچه اتفاق افتاد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

من معمولا طرفدار کارهای شما هستم، اما این یکی را بیخیال خواهم شد. همین الان هم کتابها، پادکستها و مستندهایی درباره این موضوع وجود دارند. وقتی راک در تیم سازنده باشد، WWE تاثیر زیادی بر این اثر گذاشته و خب از قبل هم چنین مستندی داریم " The Monday Night War". پس کار بیهوده‌ای است.

کوین نش در پاسخ به این هوادار نوشت:

خیر، ما داستان خودمان را گفتیم، نه اینکه ورژن پیروزمندانه WWE باشد. این اولین روایت واقعی خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی