Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:11:46 GMT

توزیع متناسب مراکز شهری، راهکاری برای مدیریت ترافیک

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۴۵۰

توزیع متناسب مراکز شهری، راهکاری برای مدیریت ترافیک

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: به منظور مدیریت ترافیک در شهرها باید برنامه ریزی دقیق و جامعی انجام شود و در صورتی که ساماندهی نظام حمل و نقل شهری مورد بی توجهی قرار بگیرد، معضل ترافیک هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیاری از شهروندان برای انجام فعالیت‌های کاری خود روزانه میان نقاط مختلف شهر در تردد هستند که این خود بار سنگینی را به زیرساخت‌های شهری تحمیل و لزوم انجام برنامه ریزی دقیق را انکار ناپذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیاز است حتماً نوع و میزان سفرهای روزانه و هفتگی شهروندان به نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شود تا انجام برنامه ریزی به منظور ساماندهی این سفرها ممکن شود.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: سفرهای کاری بیشترین تعداد سفرهای درون شهر را در شهرهای ایران شکل می‌دهد لذا مکان یابی مراکز کاری و توزیع متناسب آن در سطح شهر اهمیت زیادی دارد.

عموچی ادامه داد: امروزه با تغییر سبک زندگی و حضور بیشتر شهروندان در فضاهای شهری، نیاز است حتماً جانمایی مراکز تفریحی و تجاری مورد توجه باشد و تا حد ممکن برنامه ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی تفریحی در سطح محلات شهری انجام شود.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی در سطح محلات شهر و تقویت مراکز فرهنگی در این سطوح موجب می‌شود تا شهروندان در محل سکونت یا نزدیک محل سکونت خود به رفع نیازهایشان بپردازند و این راهکار تا حد زیادی از تردد روزانه و مستمر میان نقاط مختلف شهر می‌کاهد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری اضافه کرد: البته نیاز است در کنار تلاش برای کاهش تعداد سفرهای روزانه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را نیز گسترش داد تا مدیریت و کنترل ترافیک شهر ممکن شود.

عموچی ادامه داد: چنانچه در ساماندهی نظام حمل و نقل شهری کم کاری انجام شود، معضل ترافیک هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

وی گفت: در این میان توجه به فرهنگ سازی و آموزش شهروندی نیز اهمیت زیادی دارد تا شهروندان نیز خود در کاهش ترافیک و کمتر استفاده کردن از خودرو به برنامه ریزان و مدیران کمک کنند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: ایجاد و گسترش مسیرهای دوچرخه، گسترش حمل و نقل عمومی و پاک و توجه به سیاست‌های ایجاد و توسعه شهر سبز، از راهکارهایی است که می‌تواند در راستای کاهش ترافیک شهری مؤثر باشد.

کد خبر 523411

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر حمل و نقل عمومي حمل و نقل حمل و نقل شهري حمل و نقل سبز محلات شهر مطالعات شهری برنامه ریزی شهری ترافيک کنترل ترافیک ترافیک شهری زیرساخت شهری سبک زندگی آموزش شهروندی فرهنگ شهری فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه ریزی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد بی نظمی ، ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست