Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، قابلیت اجرای قطعات مختلف خطوط ۸ تا ۱۱ شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای ترافیکی، بهره‌برداری، فنی- اجرایی، نسبت منافع به هزینه انجام هر قطعه و … بررسی و اولویت‌بندی گردید تا در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز که عمدتاً غیر نقد و در قالب تهاتر املاک پیش‌بینی شده است، در قالب ۳ برنامه ۷ ساله به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت با نگاه به افق سال ۱۴۲۰ تدوین و به تصویب رسیده است که البته قابلیت و توانایی اجرا و بهره‌برداری از قطعات ۵۰ کیلومتری شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی در هر دوره ۷ ساله وجود دارد.

در مطالعات مربوط به برنامه‌ریزی برای احداث خطوط جدید و ایستگاه‌های مربوط به آنها، جزئیات کاملی از قبیل زمان عبور دستگاه حفار مکانیزه از محل ایستگاه‌های جانمایی شده، تاریخ دقیق تملک موقت اراضی برای هر ایستگاه، زمان اجرای سازه نگهبان، موعد ساخت هسته مرکزی ایستگاه، خریداری و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ایستگاه‌ها، ریل‌گذاری مسیر و زمان بهره‌برداری از هر ایستگاه به طور مشخص و شفاف تعیین شده است.

شروع عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ که اردیبهشت ماه امسال از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس محقق شد نیز بر پایه همین مطالعات و برنامه ۲۰ ساله شرکت مترو تهران صورت گرفت و امیدواریم با حمایت‌های هرچه بیشتر دولت، شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بتوانیم برنامه‌های ۷ ساله توسعه خطوط مترو را که در سه مقطع زمانی برنامه‌ریزی شده است در موعد مقرر به انجام برسانیم. بر همین اساس اجرای نخستین برنامه ۷ ساله خطوط جدید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شهردار محترم و شورای ششم، پس از تصویب در دستور کار شرکت متروی تهران قرار خواهد گرفت.

47231

کد خبر 1556600

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مترو شورای شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران شرکت مترو ۷ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد