Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:12:59 GMT

بهای سنگینِ شهد شیرین در بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۷۳۱

بهای سنگینِ شهد شیرین در بازار

محمد مهدی طبائیان کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: طبق برآورده انجام شده از ابتدای  امسال تا کنون  ۴ هزار و ۵۰۰ تن عسل در استان تولید شده  که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این حجم از تولید  میتواند کفاف نیاز کشور را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او درباره صادرات عسل بیان کرد: عسل تولیدی اصفهان به سایر استان‌های کشور به خصوص تهران صادر و حدود ۸ درصد از تولید ما به کشور‌هایی حوزه خلیج فارس صادر میشود که توانسته ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

طبائیان درباره برندسازی عسل گفت: خیلی از تولید کنندگان عسل برچسب بسته بندی دارند، ولی تعداد محدودی دارای برند هستند.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تعداد زنبور داران در استان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستند و به ازای هر کندو ۴ کیلو عسل تولید می‌شود.

او افزود: قیمت هر کیلو عسل در خرده فروشی ۱۰۰ هزار تومان و در عمده فروشی ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان بسته به نوع عسل به فروش می‌رسد.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برای تولید کنندگان عسل وام‌هایی درنظر گرفته شده که متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش بخش زنبورداری باید در سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی کارشناسان اداره تولیدات دامی تقاضای آنان تایید شود که در حال حاضر سامانه باز نشده، ولی در سال گذشته تعداد محدودی وام داده شده است.

طبائیان از حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به این حرفه گفت: شرایط ورود به حرفه داشتن حداقل ۱۰۰ کلنی زنبور به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان است.

او درباره اشتغال زایی زنبورداری چینین بیان کرد: زنبور داری باعث اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شده و به موازات آن بیش از ۵۰۰ کارگاه بسته بندی، کارگاه تولید لوازم زنبور داری وجود دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید عسل قیمت عسل جهاد کشاورزی زنبورداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور