Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی روز دوشنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: همه دیدند رزمندگان دفاع مقدس چه شگفتی‌هایی خلق کردند و این مصداق جمله معروف خون در مقابل شمشیر پیروز است، مشاهده شد و تن در مقابل تانک پیروز شد.

وی هفته دفاع مقدس را نمادی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت طلبی‌های جوانانی دانست که صفحاتی از تاریخ را تکمیل کردند که کم نظیر بود و اظهار داشت: به برکت حرکت‌های خالصانه امام راحل (ره) و بصیرت ملت شریف ایران اسلامی و زحمات علما در طول تاریخ در این مقطع کنونی نتیجه داد و حکومت و ساختاری از اسلام ناب شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: در آن مقطعی که انقلاب رخ داد وضعیت سیاسی دنیا به این صورت بود که مردم در دو صف بلوک شرق و غرب صف کشیده بودند و هیچ فردی خارج از این ۲ صف نبود.

وی با بیان اینکه کشور اسلامی ما در آن زمان در موقعیت استثنایی قرار داشت، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه همسایه دیوار به دیوار شرق بود مستعمره غربی‌ها بود و از نظر ژئوپولتیک موقعیت حساسی بود و گاهاً بین بلوک شرق و غرب نزاع بود.

یوسفی گفت: براین اساس بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکتی آغاز و شعار نه شرقی و غربی جمهوری اسلامی را مطرح کردند که از چند جهت عجیب بود و تحلیلگران و سیاسیون و سران نظامی از جهات مختلف مطرح می‌کردند که این امر شدنی نیست.

وی ادامه داد: از نظر آنها جمهوری با اسلامیت در تناقض و تضاد بود و مردم در آن زمان پذیرفته بودند که دین توانایی اداره جامعه را ندارد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت: از طرفی بعد از عهد رنسانس مردم شاهد بودند دین شکست سنگینی خورد و از طرفی نمونه‌های کشورهای اسلامی را دیده بودند که دین توانایی حفظ هویت کشور و شرایط حکومت داری نداشت.

وی بیان داشت: از آنجاییکه حرکت امام راحل خالصانه بود و کار برای خدا بود و از نهضت امام حسین (ع) و مکتب پیامبر اکرم (ص) الهام گرفته بود، برای اولین بار حکومتی شکل گرفت که نه شرقی و نه غربی و بر مبنای اسلام ناب است.

یوسفی تصریح کرد: سران دنیا به خودشان آمدند و مشاهده کردند کاری که تصور نمی‌شد انجام شد و تنها راه در مقابل حکومتی که نه شرقی و نه غربی است یک حکومت نه شرقی و نه غربی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه حکومت صدام ملعون برای اولین بار ترکیبی از شرقی و غربی در مقابل حکومتی که نه شرقی و نه غربی بود شکل گرفت، خاطرنشان کرد: جنگی آغاز شد که از حدود ۳۰ کشور دنیا نیروی انسانی داشت.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه تقریباً تمام کشورهای منطقه و جهان به جز کشور سوریه همراه حزب بعث بودند، گفت: آنها تصور می‌کردند که این جنگ علیه جمهوری اسلامی با تمام قوای شرق و غرب راه انداختند باعث ساقط شدن نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه لبیک رزمندگان به امام عظیم الشان براساس نیات خالص امام و برگرفته از مکتب پیامبر (ص) و اسلام ناب بود، اظهار کرد: همچنین به تاسی از امام حسین (ع) به اصلاح حکومت جد پرداخته بودند و قیام کرده بودند قلب پاک رزمندگان محل نزول امداد و نصرت الهی شد که عجایبی خلق کردند.

مسوول دفتر ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه طولانی‌ترین جنگ قرن رقم خورد، تصریح کرد: سر انجام پیروزی با نیروهای مخلص انقلابی و رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و آن حرکت و پیروزی زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) شد و به فضل الهی شاهد تحقق این حکومت خواهیم بود.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس امام خمینی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس امام خمینی جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس امام خمینی استان البرز ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی نه شرقی و نه غربی استان البرز مسوول دفتر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در آئین اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در اراک اظهار کرد: ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، گفت: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

وی افزود: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و به طور حتم راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین دستاورد کنگره شهدای مرکزی

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان بیان کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، گفت: به طور قطع تمام موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

کد خبر 6097003

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است