Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@14:19:11 GMT

بورس چهارشنبه سبز می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۳۲۶

بورس چهارشنبه سبز می شود؟

دولت به دنبال جذب نقدینگی به بورس است، هم می تواند نقدینگی سرگردان در بازار را جذب کند و هم می تواند بخشی از درآمدهای ناشی از تراکنش را وارد خزانه کند به همین دلیل به نظر می رسد که شاخص بورس در همین محدوده تثبیت خواهد شد و احتمالا روز چهارشنبه مثبت خواهد بود.

به گزارش بازارنیوز؛ از ابتدای هفته جاری معاملات بورس با جوی منفی آغاز شد و بورس با افتی حدود 50 هزار واحد به کانال یک میلیون چهارصد هزار واحد نزول کرد و در حالی که معاملات روز یک شنبه در شاخص یک میلیون و 420 هزار واحدی به پایان رسیده بود بسیاری از فعالان بازار انتظار نوسان بورس تا افت 20 هزار واحد دیگر را هم داشتند اما روز دوشنبه از همان ساعات اولیه معاملات مثبت شد و چشم انداز روشنی پیش روی بازار قرار داد و از حجم صف های فروش کاسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در ساعات پایانی بازار نیز شاهد جوی آرام در بازار بورس حاکم شد و شاخص کل  که تمام روز در مدار مثبت قرار داشت در دقایق پایانی با رشد بیش از 7900 واحدی  به یک میلیون و 428 هزار واحد رسیده است. در همین زمان شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و 900 واحدی در سطح 432 واحدی قرار گرفته است. در دقایق پایانی معاملات امروز حدود 322  نماد در محدوده منفی معامله می شدند که 119 عدد آن در صف فروش به سر می برند، همچنین 279 نماد در محدوده مثبت معامله می‌شدند و 86 تای آن ها در صف خرید بودند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی، فارس شستا ، مبین، پارسان و پارس، شبندر و اخابر از نمادهای موثر در بازار بودند.

به تازگی دولت خبر پذیره نویسی برای دارا سوم در هفته های آینده را داده است و این مساله می تواند حکایت از نیاز دولت به ورود نقدینگی به بورس باشد که هم می تواند تا حدودی نقدینگی سرگردان در بازار را جذب کند و هم می تواند بخشی از درامدهای ناشی از تراکنش را وارد خزانه کند به همین دلیل به نظر می رسد که شاخص بورس در همین محدوده تثبیت خواهد شد و احتمالا روز چهارشنبه هم مثبت خواهد بود.

خبرگزاری موج/

برچسب ها: بورس ، بازار بورس ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P8H

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار بورس شاخص بورس هم می تواند هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس