Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:20:19 GMT

رشد ۶ درصدی بخش صنعت در بهار ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۳۸۵

رشد ۶ درصدی بخش صنعت در بهار ۱۴۰۰

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» با تحلیل وضعیت بخش صنعت کشور در سال جاری، افزود: با رصد مستمر وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان، سعی در تداوم و حفظ روند افزایشی رشد بخش صنعت داریم.

وی با نگاهی به وضعیت شاخص‌های صنعتی در چهار ماه ابتدایی سال جاری، گفت: در این بازه زمانی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و بهره‌برداری از بیش از ۲ هزار واحد تولیدی، برای بیش از ۵۴ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است که در مقایسه با پارسال شاهد رشد حدود ۴۶ درصدی ایجاد اشتغال صنعتی در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی‌نیارکی همچنین با مرور وضعیت تولید ۲۴ محصول منتخب صنعت، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، در چهار ماهه امسال از بین محصولات منتخب صنعتی، تولید ۱۳ محصول افزایشی بوده است که تولید پنج محصول روغن ساخته شده نباتی، ماشین لباس‌شویی، کمباین، یخچال و فریزر و دوده در صدر این محصولات قرار دارد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با جامعه صنعتی کشور، ابراز امیدواری‌کرد: روند افزایشی بخش صنعت در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ با جهش بیشتری محقق شود.

به گزارش ایرنا، سیاست دولت حمایت از بخش تولید و مولد اقتصادی است. مطابق گزارش بانک مرکزی، بخش صنعت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن رشد ۸.۱ درصدی به ثبت رسانده است، همچنین به استناد آمارهای مرکز آمار ایران رشد بخش صنعت در سه فصل پیاپی پارسال مثبت بوده و در نهایت ۱.۸ درصد به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت مرکز آمار ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی رشد اقتصادی مهدی صادقی نیارکی بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت مرکز آمار ایران توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت مرکز آمار ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی رشد اقتصادی بانک مرکزی بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: یازدهمین جشنواره شکوفه‌های "بهارنارنج" با هدف معرفی و جذب گردشگران در ۲۹ اردیبهشت ماه در پردیس موزه‌ای بنیاد رامسر برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی و شناخت پتانسیل‌های محلی است.

سحرخیز فراهم سازی شرایط مناسب برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق چشنواره‌های از این دست در نقاط مختلف استان و کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه لوازم قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک دانشجویان و دانش‌آموزان، نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی سنتی، سرنانوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق بهار نارنج، طبخ غذا‌های محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، ارایه صنایع‌دستی رامسر، از جمله برنامه‌هایی است که در یازدهمین چشنواره شکوفه‌های بهاری برنامه‌ریزی شده است.

او افزود:در این مراسم از افراد موفق و فعال در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقدیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای