Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:54:09 GMT

رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۴۶۶

رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار ممنوع!

یک فعال حوزه کار بهبود فضای کسب و کار در کشور را موجب تضمین امنیت سرمایه گذاران دانست و با بیان اینکه باید به کسانی که شایستگی راه اندازی کسب و کار را دارند میدان بدهیم، تاکید کرد: در دادن مجوز به کسب و کارها نباید سلیقه ای برخورد شود یا رانت بازی و انحصارگری به وجود آید.

فتح اله بیات در گفت و گو با ایسنا با اشاره به طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس، اظهار کرد: در مورد بهبود فضای کسب و کار سالیان سال است که بحث می شود ولی وقتی به پای عمل می رسد متاسفانه اقدام موثری انجام نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از بهبود فضای کسب و کار زیرساخت هایش باید فراهم شود. اگر فضای کسب و کار بهبود پیدا کند، فرآیند تولید آسان می شود، کارآفرینان به راحتی به کارآفرینی می پردازند و سرمایه گذاران سرمایه گذاری می کنند.

وی بهبود فضای کسب و کار در کشور را موجب تضمین امنیت سرمایه گذاران دانست و ادامه داد: برای آنکه فضای کسب و کار بهبود یابد لازم است یکسری قوانین دست و پاگیر حذف یا تسهیل شوند مثل مجوزهایی که به افراد و کارآفرینان باید داده شود ولی به دلیل بروکراسی های پیچیده و اداری ماهها دوندگی نصیبشان می شود و در نهایت طرح و ایده آنها از حالت انتفاع خارج شده و کارایی و اثر گذاری خود را تحت تاثیر گذشت زمان از دست می دهد.

به گفته این فعال حوزه کار،  بالا پایین شدن تورم و  نوسانات نرخ ارز و دلار باعث می شود که طرح های نوآورانه و کارآفرینی کارایی و کیفیت خود را به مرور از دست بدهد و عدم صدور به موقع مجوزها موجب سرخوردگی و ناامیدی کارآفرینان می شود.

بیات با تاکید بر اینکه باید به کسانی که شایستگی راه اندازی یک کسب و کار را دارند میدان بدهیم و از آنها حمایت کنیم، گفت: دادن مجوز به کسب و کارها نباید سلیقه ای شود و رانت بازی و انحصارگری در آن به وجود آید. وقتی انحصار به وجود می آید، نوآوری و خلاقیت از بین می رود.

وی با بیان اینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاثیر بسزایی در رونق تولید و اشتغال و تقویت بازار کار دارد، خاطرنشان کرد: کسی که طرح و ایده ای دارد و به یک امیدی برای ورود به بازار کسب و کار برنامه ریزی کرده، انتظار دارد شرایط و زیرساختها و بسترها برای او مهیا شود لذا دولت باید در این زمینه به کمک بیاید و با نقش آفرینی و مسئولیت پذیری مسیر را هموار کند.

به گفته این فعال حوزه کار، ابتدایی ترین کار صدور مجوز و پس از آن تسهیلات دهی است که هر دو باید به سرعت انجام می‌گیرد و دستخوش زمانبر شدن نشود.

بیات در پایان گفت: در تهیه مواد اولیه یا تهیه ارز مورد نیاز و پرداخت وام و تسهیلات به صاحبان کسب و کار به جای سنگ اندازی باید تسهیل گری و حمایتگری را شاهد باشیم، نخبگان خود را در داخل کشور حفظ و به آنها اعتنا کنیم و خلاقیتهاو ایده های آنها را به کار بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صدور مجوز قانون بهبود فضای کسب و کار اشتغال سرمايه گذاري کارآفرینی دانش بنیان بازار کار حذف مقررات زائد تسهیلات بانکی کارآفرینان سرمايه نوسان نرخ ارز دلار نرخ تورم كسب و كار بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت، به آنها اعلام کرد که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد. متا هفته گذشته دستیار هوش مصنوعی Meta AI را به اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کرده بود تا وارد رقابت جدی‌تری با ChatGPT شود.

متا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سود ۴.۷۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۳۶.۴۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش‌بینی آن برای سه ماهه دوم باعث‌شد تا سهامش به‌اندازه ۱۶ درصد سقوط کند.

به گزارش ورج، زاکربرگ در جریان این جلسه به سرمایه‌گذاران گفته است: «سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید، یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه‌گذارانی بوده است که همراه ما بوده‌اند؛ و نشانه‌های اولیه آن نیز کاملاً مثبت بوده است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرو نیز نسبت به سایر تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالاً چندین سال طول می‌کشد.»

او در ادامه گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، توسط «ده‌ها میلیون نفر» آزمایش شده است. زاکربرگ می‌گوید که متا در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کسب درآمد از طریق Meta AI در نظر دارد:

«راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله مقیاس‌بندی پیام‌های تجاری، معرفی تبلیغات یا محتوای پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به مردم برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و دسترسی به محاسبات بیشتر؛ و علاوه بر اینها، هوش مصنوعی درحال‌حاضر به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود با برنامه‌ها را بهبود بخشیم، که این امر به طور طبیعی منجر به دیدن تبلیغات بیشتر و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش‌بینی‌کرده که طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی متا می‌تواند سطح کیفیت تبلیغات آنها را بهبود بخشد. این رویکرد، غول شبکه‌های اجتماعی را در مسیر متفاوتی نسبت به OpenAI قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود