Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله نوریان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست در سه بخش هوا، آب و خاک فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده که مورد تائید سازمان محیط زیست قرار گرفته است و تمام پارامترهای پساب تصفیه شده پالایشگاه گاز ایلام استاندارد و حد مجاز قرار دارد.

وی افزود: در بخش آلایندگی آب، تصفیه خانه پیشرفته‌ای احداث و راه اندازی شده است که با روش‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی پساب‌های تولید شده در بخش‌های مختلف پالایشگاه را کاملاً تصفیه می‌کند و تمامی پارامترهای خروجی آن در حد استاندارد بوده که توسط ایستگاه پایش لحظه ‌ای به صورت برخط توسط سازمان حفاظت محیط زیست رصد می‌شود و از آب تصفیه شده در فصول گرم سال برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در راستای کاهش آلاینده‌های هوا‌ با پیگیری‌های انجام شده، محصولات پالایشگاه از طریق خط لوله به پتروشیمی ایلام ارسال شده و از فلرینگ آنها جلوگیری می‌شود که در صورت استمرار دریافت خوراک از طرف پتروشیمی ایلام، مشعل پالایشگاه به صورت عادی خواهد بود و در صورت عدم دریافت خوراک، بخشی از آن با هزینه‌های گزاف به مقصد عسلویه حمل تا از فلرینگ آن جلوگیری شود. 

وی ادامه داد: خروجی دودکش‌های بویلرها و نیروگاه کمتر از حد استاندارد بوده و به صورت فصلی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست پایش می‌شوند و ایستگاه سنجش آلاینده‌های محیطی نیز به صورت برخط پارامترهای هوای محیطی را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست استان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در زمینه آلاینده‌های خاک، پروژه‌های موفقی در خصوص مدیریت پسماندها انجام گرفته و ترکیب آلاینده‌های هوا در منطقه، خاک را آلوده نکرده است که نتایج آزمایش‌های خاک گواه این ادعا است.

نوریان خاطرنشان کرد: در اراضی تملکی شرکت بالغ بر ۲۵ هکتار فضای سبز و جنگل کاری انجام گرفته و غنی سازی جنگل‌های محدوده پالایشگاه با گونه‌های بومی در دستور کار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه هزینه عوارض ناشی از آلایندگی در سال‌هایی که پالایشگاه مشمول آن بوده است به اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت می‌شود، گفت: در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز سال گذشته طرح جامعی در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، فضای ورزشی، محیط زیست و... تهیه شده و مصوبه آن در شرکت ملی گاز نهایی و برای تخصیص اعتبار به وزارت نفت ارسال شده است.

نوریان افزود: در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی اقداماتی همچون اختصاص تانکر آبرسانی برای روستاهای محروم و دوردست شهرستان چوار، اطفا حریق جنگل‌های پیرامونی شهرستان چوار، ضدعفونی تکیه‌ها و حسینیه‌ها در ایام محرم، توزیع پک بهداشتی در بین عزاداران حسینی، اختصاص بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: پالایشگاه گاز پساب تصفیه شده استاندارد محیط زیست گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229046 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است