Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:02:41 GMT

۴ بیمارستان گنبدکاووس آموزشی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۶۴۹

۴ بیمارستان گنبدکاووس آموزشی شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا،  تقی امیریانی روز دوشنبه درجلسه هماهنگی فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی شدن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی به کمک نیکوکاران این شهرستان نیاز دارد زیرا دانشگاه فعلا اعتباری دراین خصوص ندارد.

وی بابیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی در هر بیمارستان حداقل به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: علاوه بر این، پزشکان شاغل در گنبدکاووس بویژه در مراکز درمانی دولتی نیز باید آمادگی خود را برای ارائه مباحث آموزشی - علمی به دانشجویان اعلام نمایند و به‌عنوان مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکیف وقت بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امیریانی، آموزشی شدن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس در ارتقای کیفیت درمانی آنها موثر دانست و اضافه کرد: مجموعه اقدامات مورد نیاز برای آموزشی شدن مرکز درمانی باید حداکثر ظرف ۶ ماه آینده انجام شود و پس از آن دانشجویان علوم پزشکی و پرستاری در مراکز بیمارستانی این شهرستان پذیرش خواهند شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: با اینکه این شهرستان به‌عنوان شهرستان محوری منطقه شرق گلستان است و مردمان این دیار از خدمات درمانی و پزشکی آن بهره می‌برند اما بیمارستان‌های آن در بسیاری از استانداردهای بین المللی با مشکل مواجه‌اند که نمونه آن در بحث درمان بیماران کرونایی مشاهده شد. 

امانقلیچ شادمهر با قدردانی از نیکوکاران گنبدکاووس برای کمک به تامین تجهیزات و اقلام بیمارستانی و درمانی، افزود: اگر نیکوکاران نبودند بدون تردید شمار جان‌باختگان این شهرستان درحوزه بیماری کرونا بسیار بیشتر شده و خانواده‌های زیادی نیز داغدار می‌شدند.

وی اضافه کرد: مراکز بیمارستانی گنبدکاووس که به مردمان شرق گلستان با جمعیت تقریبی یک میلیون نفر خدمات می‌دهند، باید پیش از این تبدیل به آموزشی می‌شدند اما همانند دیگر پروژه‌های زیرساختی این شهرستان مانند راه آهن، جاده نفت، طرح جمع آوری فاضلاب و بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی مورد کم توجهی مسوولان استان و کشور قرار گرفته است.

شادمهر با اشاره به اینکه به‌دلیل نبود دانشگاه علوم پزشکی در گنبدکاووس و پایین بودن ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های داخلی، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از فرزندان این منطقه برای تحصیل به خارج کشور مهاجرت کردند، تصریح کرد: این شهرستان با ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و هفت بیمارستان شرایط لازم برای آموزشی شدن و استقرار دانشکده و پردیس علوم پزشکی را که خواست و مطالبه جدی مردم منطقه است، دارد.

رییس مجمع خیرین سلامت گنبدکاووس نیز در این جلسه با ابراز گله‌مندی از کم توجهی مسوولان استانی و کشوری به مطالبات مردم این شهرستان بویژه درحوزه بهداشت و درمان، گفت: با اینکه طی حداقل یک دهه گذشته، جلسات زیادی برای تجهیز مراکز درمانی گنبدکاووس و رفع مشکلات درمانی بیماران دیابتی، دیالیزی، سرطانی و قلبی و عروقی توسط مسوولان متولی برگزار و قول‌هایی نیز داده شد اما همه این وعده‌ها در حد شعار باقی مانده است. 

محمد شهرکی افزود: گنبدکاووس و شرق گلستان بالاترین آمار بیماران سرطانی (مری و معده) را در کشور دارد و یا تعداد زیادی بیمار قلبی و عروقی، دیالیزی و دیابتی دارد اما از داشتن مراکز درمانی چنین بیماری هایی محروم است و بیماران باید برای درمان با طی مسافت‌های طولانی و صرف هزینه‌های سنگین به مرکز استان یا استان‌های دیگر بروند.

وی که عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گلستان و از نیکوکاران کشوری است، ادامه داد: از سال‌ها قبل مسوولان علوم پزشکی گلستان به خیرین منطقه از جمله بنده که خدمتگزار مردم هستم، گفته شد که ساختمان‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مراکز درمانی قلب و عروق و سرطان بسازید تا این مراکز در گنبدکاووس راه‌اندازی شود و ما نیز به تعهد خویش عمل کردیم اما هنوز خبری از درمان این بیماری‌ها در شهرستان نیست و بیماران منطقه باید همچنان رنج سفر به مرکز استان یا دیگر استان‌ها و صرف هزینه داشته باشند.

شهرکی با درخواست از مسوولان برای عمل به تعهدات داده شده، گفت: کم توجهی دولت و مسوولان متولی به تعهدات سبب دلسردی و سلب انگیزه نیکوکاران می‌شود درحالی که راه‌اندازی چنین مراکز درمانی وظیفه دولت است و جامعه نیکوکاران نیز کمک کننده هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که آموزشی شدن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس که مطالبه مردم این منطقه است، این دفعه در حد شعار و برگزاری جلسه نباشد و جامه عمل به خود بگیرد.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تایید گلایه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سخنان رییس مجمع خیرین سلامت گنبد، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی گلستان که موافقت با آموزشی کردن بیمارستان‌ها در اختیار آنها بوده و با وجود درخواست‌های مکرر مردم و مسوولان گنبدکاووس در سال‌های گذشته اما به ان کم توجهی کرده، شخصا گله دارم.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: دانشگاه‌ها علوم پزشکی باید سال‌ها قبل با آموزشی اعلام کردن بیمارستان‌های گنبدکاووس زیرساخت‌های آنرا فراهم می‌کرد تا اکنون مجوز راه‌اندازی پردیس یا دانشکده علوم پزشکی آن صادر می‌شد و مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند می‌شدند.

وی با این حال از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای صدرو مجوز آموزشی کردن چهار بیمارستان گنبدکاووس قدردانی کرد و خواستار مساعدت سه جانبه دانشگاه، مسوولان گلستان و نیکوکاران برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز  آموزشی کردن مراکز درمانی شد.

فرزانه جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه راه‌اندازی پردیس یا دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان را مطالبه مردم شرق گلستان دانست و گفت: گنبدکاووس در بسیاری از زیرساخت‌ها با محرومیت مواجه است و مسوولان باید با اهتمام ویژه این عقب ماندگی‌ها را جبران نمایند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان استان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گنبدکاووس گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی گلستان چهار بیمارستان مراکز درمانی راه اندازی زیرساخت ها شرق گلستان آموزشی شدن مورد نیاز کم توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بیش از هزارمیلیارد ریال صرف ارائه خدمات درمانی برگشت ناپذیر به اتباع فاقد هویت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.

حبیب غزنوی، در نشست ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات بهداشتی شامل مراقبت از نوزاد و مادرباردار، واکسیناسیون سرخک، فلج اطفال و مالاریا هم به صورت رایگان به تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: زاهدان تنها شهر کشور است که دارای مرکز تسهیلات زایمانی در حاشیه شهر برای انجام زایمان‌های بهداشتی مادران باردار اتباع است.

غزنوی خاطر نشان کرد: باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و قاچاق انسان، بیشترین هزینه انجام شده در سیستم درمانی مرتبط با بیماران تصادفی اتباع خارجی است.

همچنین محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۴ بیمار دیالیزی فاقد مدارک وجود دارند که هر کدام از این بیماران به طور میانگین ۱۳ بار در ماه دیالیز می‌شوند و هر نوبت ۱۷ میلیون ریال هزینه برای سیستم درمانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین ۱۵۳ بیمار تالاسمی نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که در ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان جهت درمان آنها هزینه می‌شود.

مومنی ادامه داد: صرف این هزینه‌های غیرقابل بازگشت که هیچگونه منبع جبرانی برای آن در نظر گرفته نشده است باعث شده است تا فشار اقتصادی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل شود.

سعیدی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیاست‌های کلی و برنامه‌هایی توسط اداره اتباع در حال انجام است و امیدواریم این برنامه‌ها کمکی به سیستم بهداشتی و درمانی کند.

احمدزاده دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان هم گفت: ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: باید از کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی اتباع خارجی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت