Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@21:24:45 GMT

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوسیس و کالباس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۷۵۱

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوسیس و کالباس

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران از کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوسیس و کالباس با شیوع کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، جمال حسین زاده، با بیان اینکه فرآورده‌های گوشتی در کشور از مرغ و گوشت گوساله تهیه می‌شود و میزان مصرف گوشت با توجه به تنوع محصولات از ۴۰ درصد تا ۹۰ درصد متفاوت است، گفت: مصرف کننده بایستی برای خرید سوسیس و کالباس ۲۵ درصد بابت (سود عمده فروش ۴ درصد، سود خرده فروش ۱۲ درصد و مالیات ارزش افزوده ۹ درصد) علاوه بر قیمت محصول درب کارخانه پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بدین ترتیب قیمت فرآورده های گوشتی تولید شده از مرغ بدون پوست و استخوان درب کارخانه ۳۶ تا ۹۰ هزار تومان است که برای مصرف کننده با احتساب ۲۵ درصد سود توزیع کننده و مالیات ارزش افزوده این عدد به  ۴۵ هزار تومان تا ۱۳۰ هزارتومان می رسد. همچنین فرآورده های گوشتی تولید شده از گوشت گوساله نیز درب کارخانه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که برای مصرف کننده با احتساب هزینه های توزیع کننده و مالیات ارزش افزوده، معادل  ۶۵ تا ۲۷۰ هزار تومان تمام می شود.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران اضافه کرد: قیمت مرغ و گوشتی که در تولید این محصولات استفاده می شود از قیمت مرغ و گوشت استحصال نشده، بیشتر است. زیرا تولیدکننده مجبور است از مرغ بدون پوست و استخوان با قیمت ۷۰ هزارتومان و بغل ران گوساله با قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزارتومان را برای محصولات لوکس استفاده کند و تغییر قیمت  گوشت و مرغ در قیمت سوسیس و کالباس نیز اثر گذار است.

وی همچنین تغییر قیمت ادویه و مواد افزودنی وارداتی و هزینه بسته بندی را در قیمت تمام شده تولید این محصولات اثرگذار دانست و گفت: تاثیر مواد جانبی که ۵ درصد وزن محصول نهایی را تشکیل می دهند به لحاظ ارزش کالا بالغ بر ۱۵ درصد قیمت تمام شده محصول را شامل می شوند.

حسین زاده در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای مصرف سوسیس و کالباس با شیوع کرونا کاهش یافته است یا خیر؟ گفت:تقاضا برای محصولات لوکس به دلیل اجرت خرید مصرف کننده تا ۳۰ درصد کاهش داشته است و در محصولات اقتصادی هم به دلیل محدود شدن ساعت کار رستوران‌ها و عرضه کنندگان غذای آماده ۳۰ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاهش سوسیس و کالباس فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس مصرف کننده هزار تومان ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا +جدول

قیمت اطلس G در بازار امروز نسبت به خریدوفروش‌های روز گذشته پنج میلیون کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، اطلس G محصول جدید سایپا در بازار است که امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده است.

قیمت اطلس G در بازار آزاد به ۵۸۰ میلیون تومان رسید و امروز شاهد کاهش دو میلونی قیمت ساینا S دنده‌ای هستیم. مدلی که ۴۳۸ میلیون تومان ارزش دارد و مدل‌های دیگری مثل کوئیک GX و کوئیک SR دنده‌ای با همین میزان کاهش قیمت راهی بازار شده‌اند.

شاهین اتوماتیک گران‌ترین سواری سایپاست و مثل دیروز معادل ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. آنطرف تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ مه ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر موجود در بازار است، ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ۱۱ اردیبهشت ۱۲ اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۳۸ میلیون تومان

۳۳۸ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱

۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۰ میلیون تومان

۴۳۸ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۵ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۸۵ میلیون تومان

۵۸۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۰ میلیون تومان

۸۶۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم