Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی العربی، همزمان با موضعگیری ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای بین آمریکا و استرالیا و انگلیس، اسکات موریسون، نخست وزیر استرلیا نیز اعلام کرد کشورش موضع فرانسه را درک می‌کند. وی افزود چند ماه پیش نگرانی‌های خود را درباره قرارداد با فرانسه اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العربی با اشاره به ایجاد شکاف در ناتو در پی ماجرای زیردریایی‌های هسته‌ای افزود: پس از آن که استرالیا شراکت با فرانسه را به نفع قرارداد با آمریکا و انگلیس به هم زد، فرانسه خود را خارج از بازی می‌بیند. پاریس توافقنامه استرالیا با آمریکا و انگلیس را خنجری در پهلوی خود می‌داند و آمریکا و استرالیا را به دروغگویی و انگلیس را نیز به فرصت طلبی متهم می‌کند. همین ماجرا فرانسه را به تقویت شراکت خود با هند سوق داد. آمریکا تلاش می‌کند خشم فرانسه را از بین ببرد و تاکید می‌کند ائتلاف دوجانبه آن‌ها به قوت خود باقیست و تلاش می‌کند مشکلاتی را که توافق با استرالیا به وجود آورده است حل کند. انگلیس نیز تاکید کرد منافع خود در درجه اول اهمیت قرار دارد و توافقنامه با آمریکا و استرالیا نشان دهنده پایبندی لندن به تعهدات خود در قبال منطقه اقیانوس‌های هند و آرام است.

در ادامه گزارش آمده است: استرالیا نیز اتهامات فرانسه را رد می‌کند و نخست وزیر آن می‌گوید چند ماه پیش درباره توافق زیردریایی‌ها با فرانسه هشدار داده بود. فرانسه و آمریکا با وجود اختلاف نظر و اختلاف منافع درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی، همیشه تلاش کرده اند ائتلاف خود را حفظ کنند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا را به فال نیک گرفت و امیدوار بود پس از دوران ناپایدار حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شراکت برابر دوباره به روابط دو کشور برگردد، اما رئیس جمهور آمریکا مهار کردن چین را به عنوان مهمترین هدف دولت خود تعریف کرده است حتی اگر این کار به قیمت آسیب دیدن روابط دوجانبه راهبردی منجر شود.

در ادامه گزارش آمده است: مسئله فراتر از جایگزینی قرارداد زیردریایی‌های آمریکایی به جای زیردریایی‌های فرانسوی است. پرسش‌های زیادی درباره تاثیر این توافقنامه بر روابط سه کشور با فرانسه و ماهیت واکنش فرانسه مطرح است. از نظر فرانسه به اعتماد این کشور خیانت شده است، اما آمریکا، انگلیس و استرالیا این امر را ضرورتی امنیتی و راهبردی می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان ناتو قرارداد زیردریایی دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس

نمایشگاه تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است