Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:27:36 GMT

دفاع مقدس موتور محرکه اتفاقات ارزشمند معاصر است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۹۱۴

دفاع مقدس موتور محرکه اتفاقات ارزشمند معاصر است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دفاع مقدس منبع غنی و درخشان ساخت سبک زندگی مسلمان انقلابی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حسامی در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز (دوشنبه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد خاطره و شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای وحدت، خدمت و امنیت و سلامت اظهار کرد: هر نظام اجتماعی و تمدنی بر اصول و آرمان‌های بنیادین استوار شده و ارزش‌های هر جامعه عامل و جوهره حرکت و پویایی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از نظام‌های غیردینی و تهی از ارزش برای جلوگیری از رخوت و سست بنیادی نیازمند ایجاد و ساخت ارزش‌های کاذب و غیرواقعی هستند تا شاید زمینه پویایی و حرکت جامعه خود را فراهم کنند. از جمله ویژگی‌های بارز و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران برخورداری از حجم وسیعی از مبانی معرفتی ارزشمند و دستاوردهای بزرگ اعتقادی و ایدئولوژیک است که زمینه ساز حفظ و حیات و سرزندگی جامعه خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هشت سال دفاع مقدس از جمله ارزش‌های بنیادینی است که موتور محرکه بسیاری از فعالیت‌ها و اتفاقات ارزشمند معاصر بوده و منظومه‌ای معنایی و مفهومی گسترده است که برای عرصه‌های گوناگون زیست متعالی شهروندی برنامه و ایده دارد.

حسامی با بیان اینکه استخراج الگوهای گوناگون برای بخش‌های مختلف جامعه از مزیت‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس را باید در چهارچوب یک فرهنگ و با همه عناصر سازنده آن مورد مطالعه و بررسی قرار داد زیرا منبع غنی و درخشان ساخت سبک زندگی مسلمان انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت درست فرهنگ دفاع مقدس در قالب‌های معاصر و مورد نیاز جامعه از راهبردهای اصلی سیاست گذاران و مدیران کشور است. از امتیازات دفاع مقدس باید از تقویت روحیه خودباوری و هویت بخشی نام برد. اگر مدیران ما از الگوی پوشش‌های جهادی دفاع مقدس بهره ببرند بسیاری از مشکلات و مسائل امروز به سرعت حل خواهد شد.

کد خبر 523413

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر مشهد هفته دفاع مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود