Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت حامل های انرژی/ ارسال سوخت از ایران به لبنان/ عضویت ایران در سازمان شانگهای از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات رحیم زارع درباره تصمیمات مجلس برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده از موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنایی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده وجود ندارد،‌ افزود:  بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساسا اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت.

در همین رابطه هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را برای افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی در سال جاری یا بودجه سال آینده دنبال نمی کند.

همچنین سیدعلی موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واردات مشروط خودروی خارجی را خلاف اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری دانست و افزود: بنده به این مصوبه خوش بین نبوده و نیستم چرا که اساسا واردات کمر تولید را می شکند. هرچند که شرط صادرات خودرو و نداشتن تعهد ارزی صرفا تشویقی برای سازندگان قطعات است، به نظرم نباید بازارمان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.

در ادامه واکنش ها به ارسال سوخت از ایران به لبنان، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام لبنان را در معرض خطر قرار می دهد.

جرالدین گریفث، سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در واکنش به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب الله گفت که دولت آمریکا تحریم های جدیدی علیه حزب الله وضع کرده و فشارها را افزایش می دهد. آنچه برای ما مهم است این است که دولت موجود در لبنان بتواند نقش خود را ایفا کند و اصلاحات را انجام دهد.

دیکر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

دوست به هنگام سختی شناخته می‌شود

واردات سوخت ایران به منظور حفظ کرامت مردم است

***

تاکید وزیر دفاع بر پاسخ دندان شکن به هرگونه اقدام نابخردانه و جهالت آمیز نیز از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

امیر سرتیپ آشتیانی در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع در واکنش به اظهارات سخیف و ‌یاوه‌گویی‌های دشمنان ایران اسلامی به ویژه برخی سران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ‌قدرت‌های پوشالی به جز یاوه‌گویی و اتهام‌زنی کار دیگری ندارند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده قدرت دفاعی ملت بزرگ ایران و پیشرفت‌های متکی بر فناوری‌های جدید و نوآورانه علمی، دانشی و بومی، صرفاً برای حفظ امنیت و پاسداری از حدود و ثغور ایران اسلامی و تنها در جهت پاسخ دادن به هرگونه تهدیدات و تجاوز احتمالی تدارک دیده شده است.

امروز همچنین نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی سازی سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی افتتاح شد. در این مراسم بخشی از دستاوردهای نوین و تولیدات بومی سپاه در حوزه چک و خنثی سازی به نمایش درآمد.

اخبار دیگر مرتبط با این افتتاحیه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تمامی پیشرفت های ما در دوران تحریم حاصل شده است

روند پیشرفت های ما هرگز متوقف نمی شود

***

در ادامه ارزیابی ها در رابطه با عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای محمدرضا فرقانی دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: عضویت کامل ایران در این سازمان این زمینه را برای ایران فراهم می‌کند که همکاری‌های خود را با کشورهای عضو این سازمان گسترش داده و با همکاری کشورهایی چون چین و روسیه راحت‌تر تحریم‌های آمریکا را کنار بزند.

نظرات دیگر درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای را در لینک های زیر بخوانید.

سازمان شانگهای قابلیت رقابت و جایگزینی با نظام اقتصادی غرب را دارد

عضویت در سازمان شانگهای یک شبه اتفاق نیفتاده است

***

وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل با همتای ایرانی اش دیدار کرده و موضوع آزادی زندانیان انگلیسی، از جمله نازنین زاغری را با او مطرح کند.

لیز تراس قرار است امروز برای اولین بار با برخی از همکاران بین المللی خود از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کند.

گفته می شود تراس در این دیدار همچنین پیشنهاد آمریکا برای لغو تحریم ها در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش را تکرار خواهد کرد. او از ایران خواهد خواست به مذاکرات وین درباره [احیای] توافق هسته ای و پایبندی به تعهدات هسته ای اش بازگردد که به نفع همه است. 

خبرهای مربوط به شصت‌وپنجمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز می توانید درلینک های زیر دنبال کنید.

آغاز به کار نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 

امیدواریم به مسائل اضطراری هسته ای ایران رسیدگی کنیم

آژانس از سیاسی‌کاری بپرهیزد/ برجام یک نمونه بارز از حسن‌ نیت ایران است

***

تاکید وزیر اطلاعات بر فعال شدن حراست‌ها هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در آیین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: برخورد قاطع با فساد در دستگاه‌های اجرایی بر عهده این سازمان است و انتظار می‌رود در راستای اجرایی نمودن این شعار اساسی رئیس جمهور محترم همه حراست‌ها فعال شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت بنزین ایران و لبنان عضویت ایران در سازمان شانگهای سازمان شانگهای حامل های انرژی افزایش قیمت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد