Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:39:43 GMT

احراز هویت ۸۶ درصد دانش آموزان در شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۴۰۷۵

احراز هویت ۸۶ درصد دانش آموزان در شبکه شاد

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش از احراز هویت ۸۶ درصد دانش آموزان در شبکه شاد خبرداد.

 علی باقرزاده در نشستی پیرامون قابلیت ها، چالش ها و مسائل شبکه آموزشی شاد با بیان اینکه اسفند ۹۸ را همه به خاطر داریم، ابتدا تصور می‌کردیم مدارس تا پایان اسفند تعطیل است، هرچه پیش رفتیم تعطیلی ها استمرار پیدا کرد و به این ترتیب آموزش ها کاملا غیرحضوری شدند گفت: هیچ کدام از کشورها آمادگی لازم را برای مقابله با این پدیده نداشتند و ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد دانش آموز در سراسر جهان از رفتن به مدرسه منع شدند.

وی افزود: مباحث مختلفی پیرامون مواجهه با کرونا مطرح شد، شعار ما این بود که حتی مدرسه هم تعطیل شود آموزش نباید تعطیل شود. ابتدا مدرسه تلویزیونی آغاز به کار کرد که با وجود فراگیری، بازخوردهایی که دریافت کردیم نشان داد دانش آموزان نیازمند تعامل با معلم خود هستند که در نهایت منجر به شکل‌گیری شبکه شاد شد.

اینترنت شاد رایگان است

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته پیش از شکل گیری شاد به شکل فعلی، قرار بود با پیام رسان های داخلی همکاری کنیم که به دلایل مختلفی امکان پذیر نشد گفت: اینترنت شاد با مصوبه‌ ستاد ملی کرونا رایگان اعلام شد و تا امروز تراکنش مالی میان آموزش و پرورش و اپراتورهای تلفن همراه وجود نداشته است. اخیرا هم شورای عالی فضای مجازی، شبکه شاد را به عنوان پلتفرم رسمی آموزش در دوران کرونا معرفی و اینترنت مصرفی آن را نیز رایگان دانست.

شبکه شاد ۲۴ میلیون بار نصب و ۳۰۰ هزار کانال در آن ایجاد شده است

باقرزاده ادامه داد: شبکه شاد خلأ عدم وجود تعامل دانش آموزان با معلمان را تا حدودی برطرف و یک محیط اختصاصی برای آموزش ایجاد کرد. سال اول، شبکه شاد محدودیت هایی داشت که به مرور قابلیت هایی به آن افزوده شد. اکنون بیش از ۳۰۰هزار کانال در شاد ایجاد شده که بزرگترین کانال اطلاع رسانی آن بیش از ۱۰ میلیون مخاطب دارد.
۲۴ میلیون و ۶۳۴ هزار مرتبه نصب شده است که حدود ۲۲ میلیون مورد منحصر به فرد است و تکرار نصب در این آمار نیست.

شاد روزانه ۱۰ میلیون کاربر دارد

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد اظهار کرد: شاد ۱۳ میلیون کاربر هفتگی و ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه دارد. حضور همزمان دو میلیون نفر در شبکه و ۷۰۰ هزار پخش زنده در شاد، ثبت شده است.

احراز هویت ۸۶ درصد دانش آموزان در شاد

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش آموز معادل ۸۶ درصد جمعیت دانش آموزان در شاد احراز هویت شده اند. ۱۱۶ هزار مدیر مدرسه معادل۹۹.۸ درصد در شاد احراز هویت شده اند. شمار معلمان احراز هویت شده در شاد نیز ۷۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر معادل ۹۸ درصد است.

باقرزاده با بیان اینکه ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش آموزان و معلمان تقسیم کنیم می‌توان گفت تقریبا هر شخص ۴۰۰۰ پیام ارسال کرده است گفت: همچنین تا کنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده است.

ادامه دارد

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش شبکه شاد احراز هویت ۸۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم جمیله سادات میرهادی، یک معلم بازنشسته با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره آموزش رایگان به کودکان کار گفت: شرایط سختی بود که درس را به صورت فشرده آموزش ببینند.

میرهادی افزود: در دوران شیوع کرونا هم در فضای باز به دانش آموزان درس می‌دادم. وقتی به خانه برمی‌گشتم فکر می‌کردند جذامی هستم!

او همچنین یک خاطره جالب از آموزش به دانش آموزانی که کار می‌کنند نقل کرد و گفت: یکی از دانش آموزان در تعمیرگاه کار می‌کند و برای چند ساعتی از صاحب‌کارش وقت می‌گیرم تا بتوانم به او درس دهم.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم