Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی افزود: یکی از باورهای دینی که باید در بنیان خانواده تقویت شود مقاومت در برابر مشکلات است که اگر این مقاومت استمرار داشته باشد، بنیان هیچ خانواده ای از بین نمی رود.

وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: آنهایی که به وحدانیت خداوند ایمان آوردند و در پی آن در برابر مشکلات مقاومت و ایستادگی کردند خداوند به آنان وعده بهشت و کمک از امدادهای غیبی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی با بیان اینکه مقاومت اگر در حوزه های گوناگون از جمله فرهنگی، امنیتی و اقتصاد باشد، خدواند یاری گر است، اظهار داشت: هر موفقیتی برای دنیا و آخرت در صورتی محقق می شود که پای هدف آن مقاومت باشد.

امام جمعه شاهرود به مقاومت امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: راه، مکتب و مرام ایشان برای همه دوران ها زنده است و برای این مقاومت امدادهای غیبی زیادی از جمله محرم، عاشورا و اربعین به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با فرهنگ مقاومت شکل گرفت، ابراز داشت: امروزه در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق خانواده ها با کمترین مشکل مقاومت خود را از دست داده و این خیمه مقدس را ویران می کنند.

امینی تقویت باورهای دینی و فضایل اخلاقی را مهمترین عوامل پیشگیری از طلاق برشمرد و افزود: مسوولان و متولیان در جامعه باید تلاش کنند که فرهنگ مقاومت در همه حوزه ها شکل گیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اربعین در ایجاد فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد، ابراز داشت: امسال بیشتر مردم توفیق پیاده روی اربعین در عراق را ندارند اما آیین پیاده رویی در شاهرود در مسیری که امنیت و بهداشت در آن رعایت شود، انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان را تبیین کرد و گفت: ۲۰ کارگروه از یک ماه گذشته در این شهرستان فعال شد تا افزون بر یکهزار و ۱۰۰ برنامه های هفته دفاع مقدس را تدوین کنند.

سرهنگ محمد خوشقدم با بیان اینکه این برنامه ها در حوزه های فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می شود، تصریح کرد: روز ۳۰ شهریورماه تجلیل از ۱۲۰ رزمنده دفاع مقدس به نمایندگی از ۱۵ هزار رزمنده شهرستان شاهرود در سالن ذوب آهن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین رژه نیروهای مسلح در تمامی نقاط کشور برگزار نخواهد شد، افزود: رژه موتوری در ساعت ۱۰ صبح ۳۱ شهریور در شهرهای شاهرود و بسطام برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس ذکر وصیت نامه شهداء و روایتگری رزمندگان در بین نماز های جماعت موجب می شود جوانان بیشتر با فرهنگ شهادت و مقاومت آشنایی پیدا کنند.

خوشقدم با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری بین تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای اجتماعی است، افزود: در کانون بسیج جوانان شاهرود ۶ مشاور خانواده حضور دارند که این ظرفیت می تواند به اداره بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

وی ادامه داد: استفاده غیر متعارف از فضای مجازی یکی از عوامل افزایش آسیب های اجتماعی در خانواده از جمله افزایش آمار طلاق است.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم در این نشست گفت: ۳۱ مدرسه از ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود که در روستاها فعالیت دارند از سوم مهرماه کلاس های حضوری خود را آغاز می کنند.

سید محمد موسوی ادامه داد: بیشتر این مدارس روستایی کمتر از ۱۳۰ دانش آموز دارند که شرایط بازگشایی برای آنان فراهم شده است.

وی به دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در این دستورالعمل مدارس روستایی با کلاس های زیر ۱۵ نفر از سوم مهرماه بعد از ایمن سازی از سوی مدیر، انجمن و شورا و تایید کارگروه مراقبت سلامت، مجوز بازگشایی می گیرند و بازگشایی می شوند.

موسوی با بیان اینکه کلاس های زیر ۳۰ نفر هم در روستاها می توانند با گرفتن مجوز از کارگروه مراقبت سلامت ۲ تا سه روز در هفته فعال باشند، اظهار داشت: شهرستان شاهرود ۵۰ مدرسه بالای ۳۰۰ دانش آموز دارد که به صورت تدریجی از هفته دوم  آبان ماه با شرایط اعلام شده بازگشایی خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تمامی کارگاه های فنی در این شهرستان از مساحت مناسبی برخوردار است و دانش آموزان هنرستان ها در کلاس های ۱۶ نفره حضور دارند، تصریح کرد: کلاس های دروس فنی هنرجویان از سوم مهرماه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

وی از به صدا در آمدن زنگ غنچه ها برای پیش دبستانی ها روز ۳۱ شهریور در مدرسه امام هادی(ع) شاهرود خبر داد و ابراز داشت: زنگ شکوفه ها برای کلاس اولی ها و زنگ جوانه ها برای پایه هفتم نواخته خواهد شد همچنین زنگ مهر، مقاومت، ایثار، شهادت هم روز شنبه سوم مهرماه در مدرسه خیرساز حاج موسی عضدی در شهرک دانشگاه نواخته می شود.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان تاکنون دُز اول واکسن و تعدای هم دُز دوم را تزریق کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: ظرفیت فرهنگ و رسانه برای کاهش مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ظرفیت بالایی است.

رضا مهدیان با بیان اینکه از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی نیز می توان برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد، افزود: به همین منظور شورای فرهنگ عمومی شهرستان با پیگیری و فعال کردن کمیته تخصصی کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق در جهت کاهش این آسیب اجتماعی در جامعه گام مهمی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و سازمان های مردم نهاد هم می توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تصریح کرد: دبیرخانه آسیب های اجتماعی نشست هایی ماهانه ای برگزار می کند و گزارش عملکرد به صورت فصلی در نشست های شورای فرهنگ عمومی ارائه می شود.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس، اربعین در فرهنگ عمومی، گزارش اداره بهزیستی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی(طلاق) از موارد مطروحه در این نشست بود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی شاهرود طلاق پیاده روی اربعین سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی شاهرود طلاق شورای فرهنگ عمومی شاهرود طلاق پیاده روی اربعین سازمان بهزیستی کشور کاهش آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود هفته دفاع مقدس سوم مهرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

 سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاورد‌های گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روز‌ها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاورد‌ها و پیامد‌های عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

امام جمعه مشهد افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پر بلا میدان داری می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سر منشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید، اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد، اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روز‌های اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست، اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یک بار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

وی با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

علم الهدی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است، اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن این‌ها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید، اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟