Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، نوید ادهم دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مدارس سما فرصت مغتنمی برای برون‌رفت کشور از چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش است، گفت: سما با دارا بودن حدود هزار مدرسه، به عنوان یک نظام میانی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود و چنین نظامی قابلیت حل مسئله و الگوسازی در حوزه آموزش و پرورش را داراست. از این رو با توجه به اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی، تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس، برگزاری اردوهای حضوری و انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی آموزش باشد.

ایجاد هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه فضای مجازی و حقیقی

طهرانچی افزود: واقعیت این است که مرز حقیقت و توهم در فضای مجازی به یکدیگر نزدیک است و باید با مراقبت از این فضا، دانش‌آموزان را با شیرینی‌های فضای حقیقی آشنا کرد. لازم است یک هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کمک بزرگی برای انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی و جهان شبکه‌ای به فضای حقیقی و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و نمادهای ملی باشد. از این رو در بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت داشتم، قرار شد راه‌اندازی اردوهای نجوم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این علم که یکی از بحث‌های تربیت علمی قرآن است، در دستورکار واحد تفت قرار گیرد. این اردوها یک برنامه تربیتی است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با نجوم، بتوانند با مفاهیم رصد و استهلال ماه آشنا شوند.

در ادامه این جلسه،  بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی در حوزه مدارس سما با تأکید بر گسترش سامانه‌های نظارت و کنترل ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های «پایش، سنجش و تضمین کیفیت»، «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، «مدیریت، کنترل و بهبود شهریه مدارس»، «استقرار و گسترش مدارس سما متناسب با آمایش محیطی و سایر مؤلفه‌های مؤثر»، «ساماندهی نیروی انسانی» و «کنترل مدارس زیان‌ده» را تشریح کرد.

انتهای پیام/
 

ملیحه آدینه کد خبر: 1111830 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی دانش آموزان فضای مجازی مدارس سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی