Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@22:45:19 GMT

نادیا، خرس سیاه کمیاب بلوچی تلف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۴۱۴۵

نادیا، خرس سیاه کمیاب بلوچی تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نادیا خرس سیاه بلوچی و گونه منحصر بفرد استان از سال ۸۶ در باغ وحش دانشگاه زابل نگهداری می‌شد که متاسفانه تلف شد.

به گزارش ایرنا، وحید پورمردان روز دوشنبه اظهارداشت: پیرو برنامه پایش مستمر باغ وحش، کارکنان و کارشناسان زهک با عدم حضور خرس سیاه بلوچی در قفس مواجه شدند که پس از بررسی بیشتر مشخص شد این گونه با ارزش تلف شده و بلافاصله اداره کل با اعزام تیم کارشناسی از استان به محل باغ وحش زابل در حال بررسی علل این حادثه است و نتیجه را پس از اتمام کار کارشناسی اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در چند ماه گذشته با پیگیری اداره محیط زیست زابل وضعیت محل نگهداری نادیا بهبود یافته و اتاق نگهداری (قفس) بزرگتر شده بود، اما متاسفانه این حادثه که البته زوایای مبهمی دارد رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با وجود وظیفه قانونی پژوهشکده زابل مبنی بر گزارش موارد اینچنینی در خصوص حیوانات امانی تحویل شده به باغ وحش داشتند، این مرکز نه تنها مکاتبه‌ای در خصوص اطلاع رسانی موضوع به این اداره کل نکرده بلکه به نظر می‌رسد نادیا طی چند روز گذشته تلف شده و مسوولان باغ وحش قصد پنهان کردن این موضوع را داشته‌اند که اداره کل حسب وظیفه قانونی خود نسبت به طرح شکایت و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی استان تا حصول نتیجه اقدام کرده و نتیجه را به سمع و نظر دوستداران و مردم خواهد رساند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خرس بلوچی حیات وحش ایران باغ وحش تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • تصویری کمیاب از دیدار یحیی السنوار با رهبر انقلاب