Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، فضیلت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را همسنگ شهادت می‌دانند و بر همین اساس، ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با چنین منطق و رویکردی، پیگیر برگزاری و بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی و دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری بنام «ما مقتدریم» نامگذاری شده و این شعار در عمل هم امروز محقق شده است.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری در سراسر عالم قصد خفه کردن فریاد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران را داشتند اما امروز خود به گورستان تاریخ فرستاده شده‌اند و این ایران اسلامی است که مقتدرانه برقرار است، دست متجاوز و معاند خود را قطع کرده و قله‌های رفیع پیشرفت و تعالی را فتح می‌کند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: ما از ابتدای سال ۱۴۰۰ با منطق گرامیداشت مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس وارد عمل شده‌ایم اما هفته دفاع مقدس به عنوان پرفرازترین بخش از تقویم سالیانه و نقطه ممتاز ۳۷ مناسبت دفاع مقدسی ملی تعریف می‌شود و همچون بزرگداشت حماسه‌آفرینان سوم خردادماه و عملیات‌های مختلف در سالگرد آغاز آن‎ها، باید هرروز از این هفته پرافتخار نیز گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان شکل گرفته و تاکنون جلسات متعددی تشکیل داده است، یکی از اهداف ستاد گرامیداشت استان این بود که بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جغرافیای وسیع استان و در همه شهرستان‌ها نیز صورت بگیرد بنابراین ۵۰۰ ستاد گرامیداشت فعال در سطح استان تشکیل شده است که فعال‌ترین آن‌ها در ساختارهای انقلابی و نیروهای مسلح نظیر ارتش قهرمان، سپاه امام رضا(ع) و اقشار مختلف بسیج قرار دارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار برنامه شامل تجلیل از پیشکسوتان، گرامیداشت خانواده‌های معظم ایثارگران، غبارروبی گلزارهای شهدا و عناوین فرهنگی همچون نمایشگاه‌های دفاع مقدس و سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سطح استان برگزار شد و برآورد ما این است که تعداد عناوین برنامه‌های امسال حتی بیش‌تر از این تعداد باشد و هفته دفاع مقدس سال جاری باشکوه‌تر از سال گذشته گرامی داشته شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: ۳۰ شهریورماه، نخستین برنامه رسمی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال با عنوان تجلیل و نکوداشت یک میلیون پیشکسوت سراسر کشور و ۱۰۵ هزار رزمنده استان خراسان رضوی و با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد و با آیین‌های نکوداشت در حرم مطهر رضوی و شهرستان‌ها، سرکشی از آسایشگاه ایثارگران، عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا، مراسمات خاطره گویی و روایتگری و البته میزبانی از اختتامیه کشوری جشنواره هنری و سینمایی فانوس از دیگر عناوین برنامه‌های تعریف شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از رونمایی ۱۰ عنوان کتاب تا پایان هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تألیف کتاب‌های مرتبط با معارف دفاع مقدس شامل داستان، شعر، کتاب کودک و رمان در  قالب یک نهضت عظیم فرهنگی در استان به راه افتاده و امیدواریم تا از ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که تا پایان سال رونمایی خواهد شد، ۱۰ عنوان تا پیش از پایان هفته دفاع مقدس معرفی شود.

وی ابراز کرد: یگان‌های نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جهاد کشاورزی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آستان قدس رضوی، امور مساجد، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد و شهرداری‌های شهرستان‌ها از جمله فعال‌ترین نهادها در اجرای عناوین برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان هستند و البته همکاری‌های دقیقی هم با سایر نهادها در دستور کار قرار دارد.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی الزامی است، یادآور شد: امسال رژه یگان‌های پیاده نیروهای مسلح و هم چنین نمایشگاه مرکزی دفاع مقدس استان به دلیل ملاحظاتی که پیرامون سلامتی مردم وجود دارد، به کلی لغو شده است و رژه موتوری و نمایشگاه‌های انحصاری یگان‌ها جایگزین این دو برنامه می‌شود.

هم چنین آیین‌های گسترده و باشکوه غبارروبی گلزارهای نورانی شهدا در قالب‌های محدود و با حضور خانواده‌های معظم شهدا به صورت عطرافشانی برگزار خواهد شد و همه این ملاحظات به خاطر تعهد خاطر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تدابیر ستاد ملی مقابله با کروناست.

آخرین گزارش از وضعیت پروژه ساخت موزه دفاع مقدس

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت پروژه بزرگ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکریم که این ابرپروژه از حالت ایستایی و فعالیت‌های مقطعی به یک پروژه عمرانی دارای پشتوانه و جاری تبدیل شده است. کارگاه ساختمانی، به صورت همزمان در سه عرصه محوطه‌سازی، تکمیل موتورخانه و بخش‌های پشتیبانی و همچنین عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون تالار همایش‌ها و مرکز فرهنگی، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر، نظارت و همکاری دقیقی برای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان دارند و انگیزه‌های بسیاری برای اقدام جهادی در این باره وجود دارد. شورای ششم بیش از ادوار گذشته بر این موضوع تمرکز دارد و طبق تصمیم‌گیری‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم برای نهایی شدن موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سال مالی جاری تأمین اعتبار خواهد شد.

گفتنی است؛ یوسفعلی‌زاده، امروز هم در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در خراسان رضوی از سال ۹۳ با مساعدت شورای چهارم و اهدای زمین روند احداث موزه آغاز شد و در دوره بعد با مجموع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت موزه ادامه یافت؛ ۲۰۰میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن نیاز است و امیدواریم دوره ششم اجازه ندهد این پروژه به شورای بعد منتقل شود.

طبق گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی تاکنون ۶هزار متر از ۱۷هزار متر کل پروژه از لحاظ اسکلت بنا ساخته شده و برابر اساس‌نامه بنیاد قرار است اعتبار و هزینه نگهداری و مدیریت موزه‌های استانی ۴۰درصد توسط دولت و ۲۰درصد بنیاد و ۴۰درصد شهرداری مرکز هر استان باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: تکمیل موزه دفاع مقدس دفاع مقدس استان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح یوسفعلی زاده دفاع مقدس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس