Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید کاکی سرپرست فرمانداری مهران اظهار کرد: از مجموع ۹۵۷ زائری که تاکنون قصد عزیمت به کشور عراق را از طریق مرز مهران داشتند ۶۲۸ نفر در مبادی ورودی شهرستان اقناع شدند و تصمیم به بازگشت به سمت شهرهای محل سکونت خود گرفتند و ۳۲۹ نفر نیز در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست فرمانداری مهران تاکید کرد: مرز مهران طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته و از تمامی زائرانی که بصورت زمینی قصد خروج از مرز مهران و عزیمت به کشور عراق را دارند ممانعت به عمل خواهد آمد.

کاکی با اشاره به اینکه چهار استان معین با رعایت ضوابط و قوانین اعلامی در مرز مهران موکب خواهند زد، ادامه داد: جیره خشک و غذای نذری برای زاِئران برگشتی از عراق نیز در نظر گرفته شده است.

مرزها بسته است، کسی به مرز مراجعه نکند

همچنین دبیر ستاد مرکزی اربعین از عودت روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ زائر از مرز مهران خبر داد و گفت: مرزها کاملا بسته است و کسی به مرز مراجعه نکند.

احمد محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا افراد به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: مرزهای مشترک با عراق کاملا بسته است. افرادی که به مرزها مراجعه می‌کنند به هیچ عنوان اجازه عبور از مرز را ندارند و بازگشت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: البته در این زمینه آمارها بالا نیست و روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از مرز بازگشت داده می‌شوند. مرز مهران هم بسته است و کسی نباید به مرزها مراجعه کند. اعلام کرده‌ایم در استان‌های مرزی از افرادی که به سمت مرزها حرکت می کنند جلوگیری شود. همچنین اعلام کردیم با افرادی که پیاده به سمت مرز حرکت می‌کنند صحبت کنند و مانع حرکت آن‌ها شوند.

دبیرستاد مرکزی اربعین درباره برپایی موکب در مهران خاطرنشان کرد: هیچ موکبی در حال حاضر در مرز مهران مستقر نیست و صرفا در زمان بازگشت زائران ابلاغ شده است که یک سری تمهیداتی را صرفا در مرز مهران پیش‌بینی کنند.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات موکب‌داران به عراق ارسال شده است، تصریح کرد: تجهیزات موکب‌داران برای برپایی در عراق در حال اعزام هستند، البته هنوز مستقر نشده‌اند، اما اقدامات لازم برای انتقال اتوبوس‌ آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها صورت گرفته است و تاکنون نیز ۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ارسال شده است و مابقی نیز در روزهای آینده ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۵۰ هزار نفر ویزا صادر شده است و تعدادی از زائران نیز اعزام شده‌اند. پروازها نیز از استان‌هایی که مشخص کرده‌ایم به نجف انجام می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که آیا ما به تامین امنیت عراق در این مدت کمک می‌کنیم، گفت: عراق تعهد دارد که امنیت برگزاری مراسم را برقرار کند و مشکل امنیتی خاصی نیز وجود ندارد و شرایط کاملا مناسب است.

کد خبر 627924 برچسب‌ها ماه محرم - اربعین مرز مهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماه محرم اربعین مرز مهران مرکزی اربعین مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز جدی خوزستان به بیمارستان ویژه چشم گفت: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده است علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

محمدحسین سرمست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و بیش از ۳۰ عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

دیگر خبرها

  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • پدر مهران غفوریان، ساواکی نبود  (+عکس)
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز