Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@09:04:44 GMT

گسترش فرامرزی یوان چین در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۴۳۸۷

گسترش فرامرزی یوان چین در سال ۲۰۲۱

بانک مرکزی چین گفت: پکن پیوسته در حال گسترش فرامرزی یوان در سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش برنا به نقل از سی ان بی سی ، به گفته بانک مرکزی چین، چین در حال برنامه ریزی پیوسته و محتاطانه بین المللی کردن واحد پول خود، یوان است، که متعهد شده نظارت بر جریان های سرمایه فرامرزی را تقویت کرده و از خطرهای سیستمیک جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این تنظیم کننده، انتظار می رود که توافق مشارکت اقتصادی جامع منطقه (RCEP) روابط تجاری بین کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را بیشتر تقویت کرده، بنابراین فرصت های بیشتری برای استفاده از یوان در مبادلات متقابل و فعالیت های سرمایه گذاری ایجاد شود.

این پیمان در اواخر سال ۲۰۲۰ طی یک اجلاس مجازی انجمن ملل جنوب شرقی آسیا به میزبانی ویتنام منعقد شد. بر اساس  مبادلات در حال توسعه تجارت کالا با یوآن، دولت چین به دنبال افزایش استفاده از این ارز در تجارت الکترونیکی فرامرزی است. بانک مرکزی چین افزود که در حال برنامه ریزی برای بررسی گزینه های بیشتر برای سرمایه گذاری و تأمین مالی با یوان است. این تنظیم کننده، مبادله ارزی با سایر کشورها را افزایش داده و زیرساخت مبادله و تسویه را بهبود می بخشد.

به گفته این بانک، پرداخت های بین المللی انجام شده با ارز بومی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۸.۳۹ تریلیون یوان (۴.۳۹ تریلیون دلار) بوده است که نسبت به سال قبل ۴۴.۳ درصد افزایش یافته است. با این حال، مبادلات فرا مرزی انجام شده با یوان ۴۶.۲ درصد از کل پرداخت های بین المللی را به خود اختصاص داده که به بالاترین حد خود رسیده است. پکن از سال ۲۰۰۹ در تلاش است تا نفوذ یوآن را در سراسر جهان گسترش دهد تا وابستگی به دلار آمریکا را در تجارت و سرمایه گذاری از بین ببرد و همچنین وضعیت دلار آمریکا به عنوان مهمترین ارز ذخیره جهانی را به چالش بکشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا بانک مرکزی چین پول یوان سرمایه کشورهای منطقه اقیانوسیه سرمایه گذاری جنوب شرقی تجارت دولت ارز پکن جهان دلار پکن پول چین دولت یوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت

امتداد - مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت مقام کارگران، روز جهانی «کار و کارگر» را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری نقدنیه ، در متن پیام تبریک ابوالفضل نجارزاده به مناسبت روز جهانی «کار و کارگر» آمده است:

کارگران سرمایه‌های ارزشمندی هستند که شکوفایی، اقتدار و پیشبرد اهداف کشور به دستان توانمند آنان رقم می‌خورد و بی‌شک تلاش آنان برای سربلندی این سرزمین بزرگ، مایه مباهات است. 

بی‌تردید کارگران، سربازان خط مقدم جبهه سازندگی کشور و سنگربانان رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند. رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگران به‌عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارند.

دوازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» فرصتی‌ست تا از تلاش بی‌شائبه و زحمات این سرمایه‌ ارزشمند قدردانی نمایم. بی‌شک بخش اعظمی از تحولات و توفیقات روز افزون کشور مدیون زحمات و تلاش‌های این کارکنان پر توان است. 

تلاش می‌کنیم، امسال که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، بیش از پیش قدردان تلاش‌های ارزشمند این عزیزان که با بازوی توانا و اندیشه خلاقشان چرخ‌های اقتصادی کشور را به گردش در می‌آورند، باشیم.

توفیقات روزافزون این فرزندان خدوم ایران اسلامی را از درگاه لایزال خداوند متعال خواستارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان(عج) همواره سرفراز بمانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری