Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با ثابت ماندن هزینه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد اعتبار دیگر لازم است تا باغ موزه دفاع مقدس به بهره برداری برسد.

حسینعلی یوسفعلی‌زاده، امروز در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت یاد و نام شهدا و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه‌سازان جاوید این دفاع، یک تکلیف انقلابی و یک مسئولیت ملی و همه جانبه است و طبق فرموده رهبری فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هم‌سنگ شهادت است لذا در راستای تحقق  امر رهبری، برای این کار بزرگ ساختاری ایجاد و بنیادی تشکیل شده تا این امر به صورت مستمر در دستور کار بوده و متولی و پیگیر داشته باشد تا مطالبه‌گری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: ماموریت‌های عمده در این راستا پیش بینی شده که یکی از بخش‌های آن ایجاد مرکز فرهنگی و احداث باغ موزه دفاع مقدس است که باید در همه استان‌ها تحقق یابد ضمن اینکه احداث باغ موزه در  برخی از شهرهای ویژه مانند دزفول، طبس و خرمشهر به صورت استثناء در دستور کار قرار گرفته است، اما فعلا موزه‌ها استان محور و با تمرکز بر شهر مرکز استان هستند.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: موزه دفاع مقدس در واقع  بیانگر رشادت‌ها و حافظ  هشت سال حماسه رزمندگان و ایثارگران است که در استان خراسان رضوی از سال ۹۳ با مساعدت شورای شهر دوره چهارم تامین زمین انجام شد. همچنین در شورای پنجم ۴۰ میلیارد در یک مرحله و ۳۰ میلیارد هم امسال اعتبار گذاشته شده است.

وی ابراز کرد: با ثابت ماندن هزینه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است تا باغ موزه دفاع مقدس به بهره برداری برسد. این نقطه یک نقطه کانونی و افتخار شهر ماست. با توجه به ویژگی زائرپذیری و حضور سالانه مسافران بین‌المللی این یک امر ارزشمند است ضمن اینکه نمایش جبهه مقاومت به صورت خاص در استان خراسان رضوی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برخی شهرها موزه دفاع به بهره‌برداری رسیده و سالانه یک میلیون بازدیدکننده دارد، تصریح کرد: اجازه ندهید احداث و بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس به شورای بعدی برسد.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰۰ متر از از ۱۷ هزار متر بنا را ساخته‌ایم. ساخته شده اما کار موزه‌ای هنوز انجام نشده فقط در کار عمرانی پیشروی داشته‌ایم لذا از اعضاء شورا درخواست داریم در اتخاذ تصمیم با ملاحظه صحنه در بازدید از این پروژه تعجیل نمایند. برابر اساسنامه بنیاد، تامین اعتبار و هزینه نگهداری و مدیریت این مراکز ۴۰ درصد با دولت، ۲۰ درصد با ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد و ۴۰ درصد با شهرداری مرکز هر استان است. 

وی افزود: ماموریت‌های سالانه و دستور کار جاری بنیاد بیش از ۸۰ درصد با تلاش‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس و شهرداری انطباق دارد و ما نیز در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس در کار کتاب ، فیلم سریال، تئاتر،تدوین دانشنامه ، تحقیقات علمی، کارآموزش و تبلیغ معارف دفاع مقدس در مدارس و مراکز آموزشی هستیم ضمن اینکه تبلیغ محیطی این حماسه با روش های موجود در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: در واقع با برشماری ماموریت‌ها در حد وسیعی با ماموریت‌های فرهنگی ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و شهرداری در تعامل هستیم لذا درخواست داریم اعضاء شورا با عنایتی که دارند موزه را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند  و به صورت مقطعی به آن پرداخته نشود و پس از چهار سال و احتمال  تغییر جناح اعضاء شورا  تغییری در این نگرش ایجاد نشود.

شورای شهر، پای‌کار تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه درخصوص هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی تجربه‌ای است که همه باید از آن عبرت بگیریم و خدمت به مردم را جهادی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه نسبت به ترویج ایثارگری‌ها و رشادت‌ها و آنچه در دفاع مقدس گذشته کم‌کاری شده است، افزود: این نبرد زوایای پنهانی دارد که باید سرلوحه کار نسل امروز قرار گیرد و نسل جوان باید بداند که بزرگان و عزیزان سپاه و ارتش و بسیج و ... چه رشادت‌هایی انجام داده‌اند.

موحدیان با اشاره به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: کمک به این پروژه بحث مهمی برای شورای ششم است و در ۴ سال پیش رو، با تکیه بر روحیه جهادی، انقلابی و ولایی، به این موضوع حائز اهمیت توجه جدی خواهیم داشت.

وی همچنین با محکوم کردن اهانت روزنامه ترکی به کشور و مردم ایران گفت: هر دو کشور مسلمان هستند و برخی معاندین به‌دنبال دامن زدن به اختلافات هستند. این اتفاقات با حسن همجواری سازگاری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغ موزه دفاع مقدس شهرداری مشهد شورای شهر مشهد باغ موزه دفاع مقدس بهره برداری ماموریت ها دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم