Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوبان عالم که ورد زبان رییس فدراسیون فوتبال است، سوژه شده و یک خبرگزاری با تیتر جمع خوبان در فدراسیون توریستی - تفریحی فوتبال ایران به حضور افراد متفرقه همراه تیم ملی در جام جهانی فوتسال واکنش نشان داد

حضور افراد متفرقه در اطراف تیم ملی فوتسال برای فدراسیون فوتبال دردسرساز شده است. روز گذشته سرویس ورزشی کیهان با انتشار متنی انتقادی از عزیزی خادم پرسید چرا اطراف تیم ملی فوتسال شلوغ است و به حضور مهرعلی نایب ریس فدراسیون فوتبال و حضور یکی از همکاران سابق رییس فدراسیون در پتروشیمی به همراه مشاور عالی فدراسیون و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در لیتوانی اعتراض کرد. امروز نیز خبرگزاری تسنیم با انتشار تصاویری به حضور افراد متفرقه در جام جهانی لیتوانی واکنش نشان داد.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتسال کشورمان این روزها در لیتوانی به سر می برد و رییس  فدراسیون فوتبال هم به اتفاق هیات همراه (نایب رییس فدراسیون، مشاور عالی فدراسیون، رییس یک شرکت هواپیمایی، همکار سابق در پتروشیمی و ...) در این سفر، کاروان فوتسال مان را همراهی می کند اما حضور افراد غیرمرتبط با فدراسیون در این سفر همراه شهاب عزیزی خادم، ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

تسنیم نوشت: فدراسیونِ مقروض فوتبال که حالا اختیار ساختمانش را هم ندارد و شستا بابت آن اجاره بها خواسته، گویا آنقدرها هم بی‌ پول نیست. شهاب‌ الدین عزیزی خادم آنقدر از سازمان برنامه و بودجه پول گرفته که برای سفرهای مختلف هزینه کند، مانند هیات همراهی که با او در لیتوانی حضور دارند در حالی که سمت و مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مناظره‌های انتخاباتی قول درآمدزایی 10 میلیون دلاری یا به عبارتی 270 تا 300 میلیاردی داده بود اما در حالی که نزدیک به 7 ماه از ریاستش گذشته هنوز خبری از درآمدزایی نیست. احتمالاً هزینه‌های سفرها نیز به کمک دولتی انجام می‌شود که حالا در لیتوانی بسیاری عزیزی خادم را همراهی خواهند کرد.

یکی از نفرات همراه عزیزی خادم، «متین دیداری» است. عضو موظف هیئت مدیره پتروشیمی امیر کبیر یا همان شرکتی که عزیزی خادم پیش از حضور در فدراسیون فوتبال رئیس هیئت مدیره‌اش بود.‌ پس از انتخابات و فشارهای رسانه‌ای اعلام شد حضور عزیزی خادم به عنوان عضو غیر موظف است و چندی بعد نام او از سایت این پتروشیمی به عنوان رئیس هیئت مدیره حذف شد تا در ظاهر مشکل دو شغله بودن رئیس فدراسیون حل شود اما 8 تیرماه روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر اعلام کرد علی حیاتی رئیس هیات مدیره شده و با این حساب این ابهام به وجود می‌آید که آیا عزیزی خادم تا آن زمان به مسئولیت خود ادامه می‌ داده یا خیر. (تصویر زیر)

 

حال سوال این است که متین دیداری با چه سمت، مسئولیت و جایگاهی در فدراسیون، شانه به شانه شهاب‌ الدین عزیزی خادم و حمید مهرعلی در لیتوانی به تماشای بازی‌های تیم ملی فوتسال جام جهانی نشسته است؟ بازی‌های تیمی که بازیکنانش در اردوی پیش از اعزام در هتل المپیک، پول چای و دمنوش را هم خودشان باید حساب می‌کردند و اگر فدراسیون تا این حد بی‌پول بوده، پس چگونه این همه همراه کنار رئیس فدراسیون هستند؟

 

پست اینستاگرامی متین دیداری عضو موظف هیئت مدیره پتروشیمی امیر کبیر که در کنار تیم ملی فوتسال در لیتوانی حضور دارد!

شاید اگر رئیس فدراسیون که خلاف شعارهایش علاقه‌ای به پاسخگویی و شفافیت ندارد که اگر داشت در 7 ماه ریاستش یک نشست خبری نیم بند می‌گذاشت بخواهد پاسخ این سوال‌ها را بدهد، اعلام کند این افراد با هزینه خودشان به لیتوانی آمده‌اند. اگر چنین پاسخی هم با پذیرش افکار عمومی مواجه شود که بعید به نظر می‌رسد، سوال بعدی اینکه آنها چگونه در جایگاه VIP حضور دارند و چه کسی شرایط حضور آنها را فراهم کرده است؟ به فرض حضور شخصی این افراد با هزینه‌هایی غیر از حساب فدراسیون فوتبال، این افراد می‌توانستند برای تماشای بازی‌ها روی سکوها و کنار هواداران حاضر باشند، نه اینکه در VIP کنار رئیس فدراسیون و نایب رئیسش حاضر شوند.

اگر بازهم رئیس فدراسیون فوتبال ایران علاقه‌ای به پاسخگویی داشته باشد و بخواهد اعلام کند فراهم کردن حضور این افراد در جایگاه VIP تخلف نیست، می‌توانیم او را به پرونده قضایی جانی اینفانتینو ارجاع دهیم که اخیراً هم در قطر عکسی به یادگار کنار او انداخته است. رئیس سوئیسی فیفا در جام جهانی 2018 دو بلیت مسابقات را به یکی از دادستان‌های سوئیس داده بود و به همین دلیل برای او در سوئیس پرونده قضایی باز شده که با این اقدام قصد داشته یا در آینده دارد که از این ماجرا سوء استفاده‌ کند.

یکی دیگر از نفراتی که عزیزی خادم را در این سفر همراهی کرده، عبدالرضا موسوی مالک یک شرکت هواپیمایی است‌. همان شرکتی که با فدراسیون فوتبال تفاهمنامه همکاری امضا کرد و به گفته ریاست فدراسیون فوتبال قرار بود تیم‌های ملی با پروازهای اختصاصی این شرکت راهی مسابقات مختلف شوند و حالا در بیشتر مطالب تیم ملی در فضای مجازی نیز نام و آدرس صفحه این شرکت درج می‌شود تا تبلیغات این شرکت انجام شود، آن هم در حالی که تیم ملی فوتسال بدون پرواز اختصاصی راهی لیتوانی شد و تیم ملی بانوان هم با پرواز اختصاصی شرکت دیگری به ازبکستان رفت. پس شرکت هواپیمایی آقای موسوی که هم از قبال تیم ملی شرکتش را تبلیغ می‌کند و هم به این واسطه "عضو ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی" در فدراسیون فوتبال ایران شده، چه سودی برای تیم‌های ملی داشته است؟

اگر فدراسیون بگوید که بلیت سفر تیم ملی فوتسال را فیفا گرفته بود و به همین دلیل پرواز اختصاصی برای این تیم انجام نشد، پس سوال این است مزیت این قرارداد با شرکت موسوی چه بوده؟ فدراسیون می‌توانست بلیت‌های فیفا را قبول نکند و تیم ملی فوتسال را بدون نگاه تبعیض آمیز با پرواز اختصاصی به لیتوانی اعزام کند. اگر گفته شود حضور موسوی در لیتوانی به دلیل عضویتش در ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی بوده، باید گفت این ستاد مرتبط با تیم ملی فوتبال است و ارتباطی به فوتسال ندارد که حتی اگر نداشت، هیچ لزومی برای حضور عضو یک ستاد در سفرها نیست. اگر هم گفته شود موسوی مالک یک شرکت هواپیمایی است و از نظر مالی نیازی به رفتن سفر با هزینه فدراسیون ندارد، باید بار دیگر به ماجرای اینفانتینو و همان دادستان در سوئیس برگردیم.

 

افرادی که مشخص نیست چگونه و با چه عنوان و سمتی نظاره‌گر دیدار تیم ملی فوتسال هستند

پرواز اختصاصی تیم ملی بانوان نیز نقدهای ساختاری دیگری دارد. مالک شرکتی که این پرواز را به تیم ملی بانوان اختصاص داده، مالک یک باشگاه لیگ برتری است و روابط عمومی همان شرکت در یک باشگاه لیگ برتری دیگر عضویت دارد. اگر فدراسیون فوتبال هزینه پرواز را پرداخت کرده، نیازی به نام بردن از این شرکت و تبلیغات آن نداشت، اگر این شرکت به صورت رایگان پرواز تیم ملی بانوان به ازبکستان را انجام داده، در صورت حتی یک تصمیم به سود دو تیم لیگ برتری در فصل پیش‌رو، آیا شائبه‌ای مطرح نمی‌شود؟ این نقدی بود که در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال هم وجود داشت و اختصاص پروازهای شرکت هواپیمایی محمدرضا زنوزی به تیم ملی در چند برهه از جمله تصمیمات شائبه برانگیز شد.

همه این نقدها فارغ از اینکه شاید ظاهر آن که صرفاً یک سفر باشد، اما نقدی ساختاری است به آنچه در فدراسیون فوتبال می‌گذرد. قطعاً این نقد وجود دارد که در شرایط اقتصادی این روزهای کشور و به خصوص فدراسیون مقروض فوتبال چرا باید این همه افراد بدون مسئولیت و اضافه در لیتوانی حضور داشته باشند، اما نقد مهم‌تر این است که بعدها چه امتیازاتی از این افراد گرفته خواهد شد که هر کدام در شرکت‌های مختلف پتروشیمی، هواپیمایی و... حضور دارند؟ یا اگر امتیازی گرفته می‌شود، آیا منفعتی برای فوتبال ایران هم خواهد داشت یا صرفاً سفرها برای این است که «خوبان» دور یکدیگر جمع شوند؟

اگر فدراسیون فوتبال که با این سفرها به نظر می‌رسد تبدیل به فدراسیون توریستی و تفریحی فوتبال شده، پاسخی برای این سوال‌ها داشته باشد، جامعه فوتبال و افکار عمومی و البته خبرگزاری تسنیم آمادگی شنیدن و انتشار آن را دارد.

 

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! استقلال نه خرج الهلال را داد، نه خرج داوران را؛ پول استقلال را بالا کشیدند! درخواست هوادار پورتو از مهدی طارمی به زبان فارسی! سیگار کشیدن مائوریتزیو ساری در جریان دیدار لاتزیو مقابل کالیاری / عکس تفاوت فاحش نیمه های اول و دوم رئال مادرید آنچلوتی؛ 14 از 16 گل زده در نیمه دوم! برترین های قرن با ضیا عربشاهی: پرسپولیس ما بهترین بود؛ در 10 سال فقط 9 بار باختیم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال شرکت هواپیمایی تیم ملی فوتسال تیم ملی بانوان پرواز اختصاصی رئیس فدراسیون اگر فدراسیون فوتبال ایران عزیزی خادم هیئت مدیره حضور افراد جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد