Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید از زندان این شهرستان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، گفت: مسئولین زندان اهتمام جدی در فراهم کردن شرایط جهت اصلاح و تربیت زندانیان در مجموعه زندان داشته‌اند و امروز شاهد عملکرد خوب آنان هستیم. خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل بلوچ‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در استان کرمان ضمن بازدید از زندان این شهرستان اظهار کرد: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار موثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه‌های موثر و مهارت‌های اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی و ورود به جامعه به‌عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی، مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تاکید بر اینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، گفت: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده وی دارد.
دادستان زرند، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی زرند را سیاست حبس زدایی دانست و افزود: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد؛ بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می‌زنند، باید در زندان باشند.
حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده، یکی دیگر از اهداف بازدید سرزده از زندان را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس و به‌منظور بررسی رعایت حقوق از حیث شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی‌ها و دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی تکریم و حفظ کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولان ذیربط را یکی از دلایل این بازدید عنوان کرد و یادآور شد: رعایت کرامت و حیثیت انسانی متهمان از اهمیت دو چندانی برخوردار است؛ زیرا رعایت کرامت و حیثیت ذاتی اشخاص از لوازم دادرسی عادلانه محسوب می‌شود.
دادستان زرند در این دیدار‌های حضوری و چهره به چهره، درخواست‌ها، مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار داد و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه را صادر کرد و در ادامه بر پیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید نمود.
در این جلسه ۳ ساعته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به درخواست‌ها و سوالات تعداد ۶۷ نفر از زندانیان پاسخ داد.   بیشتر بخوانید: بازدید مسئولان قضایی استان فارس از ۲۰ زندان/ فراهم شدن زمینه آزادی ۷۰ زندانی در شیراز   انتهای پیام/ برچسب ها: بازدید از زندان اصلاح و تربیت کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضایی کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازدید از زندان اصلاح و تربیت کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضایی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند